خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران شهرستان سرایان گفت: حادثه پلاسکو یک حادثه بسیار دلخراش بود که قلب ملت ایران را جریحه دارکرد و می طلبد که مسئولین دولتی توجه به بافتهای فرسوده را در اولویت کاری خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۱۴۰۶۰
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
حجت الاسلام بنی اسدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه سرایان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، با اشاره به حادثه بزرگ و عظیم ساختمان پلاسکوی تهران گفت: آتش سوزی در ساختمان پلاسکوی تهران که منجر به فرو ریختن این ساختمان 15طبقه شد و عده ای از مردان شجاع در زیر آوار های سنگین گرفتار شدند؛ حادثه ای بودکه نه تنها خانواده های این عزیزان را داغدار کرد بلکه عموم مردم ایران را در اندوه و ماتم فرو برد .
 
وی عنوان کرد: در این حادثه برخی از دوستان و همکاران دلیر این شهیدان برای بیرون آوردن اجساد این غیورمردان از زیر آوارها بسیج شدند.
 
وی افزود: در دنیا مشاغل زیادی برای برقراری امنیت، آسایش و سلامت انسانها وجود دارد که در زمان اتفاق و وقوع حوادث برای نجات جان انسانها وارد عمل می شوند که یکی از آنها آتش نشانان هستند. مردانی که در همه زمانها در روز و شب، گرما و سرما و سخترین شرایط برای خدمت به همنوعان خود در آماده باش کامل قرار دارند و از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.
 
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه سرایان اظهارداشت:  خطرات ناشی از حرفه آتش نشانان با فعالیت نیروهای نظامی و امنیتی که مشغول پاسداری از امنیت و تمامیت ارضی کشور هستند برابری می کند به همین دلیل قانونگذار و نظام اسلامی مشخص کرده است که هرگاه آتش نشانی در راه انجام وظیفه جان خود را از دست بدهد شهید محسوب می شود.
 
وی افزود : بسیارند افرادی که در مشاهده اینچنین صحنه هایی به عمق حادثه فکر نکرده و فقط به گرفتن تصویر می پردازند و حتی با تجمع غیر ضروری موجب کند شدن کمک رسانی می شوند که دل انسان را بدرد می آورد. اما قاطبه مردم قلبشان برای آتش نشانانی که اجساد مطهرشان ساعتها زیر آوار مانده است می تپد.
 
حجت الاسلام بنی اسدی  گفت : آنچه که برعهده مسئولین دولتی می باشد این است که حادثه پلاسکو را جدی بگیرند و برای بازسازی و ایمن سازی بافتهای فرسوده کشور اقدام نمایند.  در این زمینه مسئولین قوای سه گانه وظیفه سیاستگذاری، قانونگذاری و طرح ریزی راهبردی دارند و باید این فکر در اذهان عمومی جامعه نهادینه شود که علاج واقعه، قبل از وقوع بایدکرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها