خطیب جمعه مهریز:

برجام؛جام زهری که به ملت ایران خورانده شد

خطیب نماز جمعه این هفته مهریز گفت: برجام تاکنون هیچ دستاوردی نداشته ،تحریم های قبلی را رفع نکرده و از تحریم های جدید نیز جلوگیری نکرد.
کد خبر: ۸۸۱۴۰۳۹
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز؛ حجت الاسلام و المسلمین علی برهان برجام را جام زهری دانست که به ملت شریف ایران خورانده شده است.

خطیب جمعه مهریز افزود:ناگفته پیدا بود که رابطه با آمریکا به نفع ما نخواهد بود و حضرت امام هم می فرمود: رابطه آمریکا و ایران، رابطه گرگ و میش بوده و خاصیت گرگ درندگی است بنابراین اصرار بعضی از مسئولان ما بر ایجاد رابطه با آمریکا و تداوم آن، جای شگفتی دارد.

علی برهان درادامه به بیان فرمایشات رهبر کبیر انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد : ما در دفاع مقدس، ابهت ابرقدرت ها را شکستیم ولی در حال حاضر بعضی از مسئولان ما فریفته آمریکا شده اند و ایران را به سمت انفعال و وابستگی به ابرقدرت ها سوق می دهند.

نماینده ولی فقیه درمهریز خطاب به روحانیون ادامه داد: در این اوضاع حساس نباید بی تفاوت بود و روحانیت معزز می بایست اعلام حضور کرده و انقلابی باشد و منفعل و در حاشیه قرار نگیرد.

برهان با انتقاد از عملکرد مسئولان اجرایی کشور تصریح کرد: ما به پناهگاه نیاز داریم. پناهگاه ما زر و زور و مقام و ریاست نیست بلکه پناهگاه ما باید ذات لایزال باری تعالی باشد. بنابراین به مسئولین توصیه می کنم که به خدا پناه ببرند ومراقب حقوق و منفعت مردم باشند.

برهان بصیرت را حرکت در مسیر حق عنوان کرد و ابراز داشت: حضرت امام(ره) وقتی از نقشه های شاه مطلع و آگاه شد قیام کرد و می دانست باید کاری در مسیر حق انجام داد ولو اینکه به مزاق خیلی ها خوش نیاید.

وی ادامه داد: حضرت امام برخلاف بعضی از مسئولین فعلی دم از منیت نمی زد تهذیب نفس کرده خود را خادم ملت می دانست.

برهان با تفسیر قسمتی از سوره مبارکه فجر و ضمن اشاره به ایام دهه فجر گفت: انقلاب ما انفجار نور بود. نور ظلمت را از بین می برد و مردم با یاری امام واسلام و قرآن، انقلاب نمودند و طاغوت ستمشاهی و حکومت فرعونی محمدرضا شاه را در هم کوبیدند و از میان برداشتند.

نماینده ولی فقیه پیرامون بصیرت افزایی خاطرنشان کرد کلیدهای پیروزی در دست نظام سلطنتی بود، وقتی مردم درخصوص سیاست های شاه و هدف های سوء او بصیرت سیاسی پیدا کردند، متحد شدند و شاه را بیرون کردند. در واقع کوچه های پر از« مرگ بر شاه » و بصیرت مردم، شاه را بیرون کرد.

وی ادامه داد: ما باید از سرنوشت اقوام خاطی گذشته چون عاد، ثمود و فرعون درس عبرت بگیریم و از فرعون زمان که همان آمریکاست تبعیت نکنیم؛ چراکه خداوند در کمین ستمگران قرار دارد؛ هر چند بعضی ها با شعار «تعامل و تفاهم» بر ارتباط با فرعون زمان پافشاری می کنند والبته نتیجه تعامل با گرگ، ناگفته پیداست.

برهان در پایان با اشاره به مسئله انتخابات گفت: اگر باور داشته باشیم که آمریکا فرعون زمان است و در مقابل نیروی لایزال خداوند و موحدان ایستاده است باید به کسی رای بدهیم که از فرعون زمان بیزاری جوید و روی مسئله «ارتباط» با آمریکا حساس باشد. در این مورد باید از افراد آگاه سوال شود و حضرت امام خامنه ای اعلم هستند ومی بایست به ایشان و مراجع تقلید رجوع کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار