امام جمعه اردکان:

انقلاب ما از بی نظیرترین انقلاب های دنیاست/ قیام برای ارزشهای دین و قرآن از شاخصه های مهم انقلاب ماست

امام جمعه اردکان ضمن بیان رمز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گفت: انقلاب ما از بی نظیرترین انقلاب های دنیاست.
کد خبر: ۸۸۱۴۰۳۸
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت دوازدهم بهمن سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و تبریک آغاز دهه فجر بر برگزاری هرچه با شکوه تر جشن های پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد.

وی اظهار داشت: در این برنامه ها باید در اهداف انقلاب تأمل بشود که ما برای چه منظوری انقلاب کردیم و مواظب باشیم که مبادا از مسیر سخت، طولانی و دشواری که طی کرده ایم دور بشویم.

امام جمعه اردکان تصریح کرد: انقلاب ما از بی نظیرترین انقلاب های دنیاست و تفاوت های اساسی با انقلاب های دیگر دارد که در تاریخ معاصر ما پیروزی انقلاب اسلامی تأثیری عمیق و سرنوشت ساز در همه دنیا گذاشت.

وی گفت: از شاخصه های مهم انقلاب ما این بود مردم نه فقط برای دنیا، نه فقط برای اقتصاد و نه فقط برای اینکه نفت سر سفره شان بیاید قیام کردند بلکه برای اسلام و ارزشهای قرآن و دین انقلاب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر اظهار داشت: مردم ما در شعارهای خود بر جمهوری اسلامی تأکید می کردند نه اسلامیت تنها و نه جمهوریت تنها ولی امروز عده ای از هر دو طرف با حمله به جمهوریت و اسلامیت نظام می خواهند قسمتی از هدف مردم را ببرند در حالیکه امام راحل بر هر دو تأکید داشتند.

وی افزود: عده ای می خواهند ایرانی بودن را بر اسلامی بودن انقلاب مقدم بدارند که مسلماً اشتباه است و مردم ما نشان دادند که اگر نوروزشان با عاشورا تلاقی پیدا کند اصل را بر عاشورا قرار می دهند و لباس مشکی می پوشند.

خطیب جمعه اردکان گفت: ایمان به خدا، وحدت و اتحاد مردم، اطاعت از ولی فقیه زمان و رهبری و حضور مردم در همه صحنه ها رمز پیروزی انقلاب بوده است و امروز همان عامل ضامن بقای انقلاب است.

وی با بیان این نکته که باید ایمان به خدا و امور معنوی در کشور ما پر رنگ بشود افزود: مردم این انقلاب را ایجاد کردند و امروز هم این نظام و انقلاب را حفظ می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر اظهار داشت: مردم عملکرد مسئولان، سخنرانان، تریبون ها، روزنامه ها و سایت ها را از هر دو جناح ببینند و بدانند که هر کسی به اسلام ضربه بزند و وحدت مردم را دچار خدشه کند و موجب اختلاف در جامعه و دلسردی مردم از انقلاب شود مطمئن باشد که این عملکرد مورد رضایت خدا، شهدا، مردم و امام راحل نیست و از جاده انقلاب منحرف شده است.

وی افزود: گاهی نیت ما خیر و هدف ما ایجاد روشنگری است اما برای مردم دلسردی ایجاد می شود و آنها دچار یأس و نا امیدی می شوند و احساس می کنند که حتی حضورشان در صحنه فایده ای ندارد.

امام جمعه اردکان گفت: به لطف خداوند این نظام روی پای خود ایستاده است و قطار انقلاب به سوی هدفش در حال حرکت است هرچند گاهی این حرکت تند و گاهی کند می شود و گاهی حتی ممکن است بر اثر اختلافات دعوایی در کوپه های این قطار ایجاد شود اما الحمدلله این قطار هنوز بر روی ریل خود در حرکت است و انشاالله به آن اهداف بلند خود که این ملت، امام راحل و شهدا برای آن زحمت کشیده اند خواهد رسید.

توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، لزوم توجه به آخرت و یکسان بودن ظاهر و باطن انسان از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان به آنها پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار