امام‌جمعه بجستان گفت: دولت‌مردان باید شجاع و در راستای موازین اسلامی قدم بردارند تا کشوری اسلامی تربیت کنیم.
کد خبر: ۸۸۱۳۹۹۷
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین وحیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بعد از دعوت مردم به تقوا اظهارکرد: ریشه عدم فساد در مبارزه با استکبار و تقواست، با توجه به آیات متعددی میتوان استنباط کرد، انسان‌های متقی مستکبر نیستند.
وی افزود: افراد پرهیزگار اهل فساد نیستند و قرآن عوامل فساد را در چند چیز می‌داند من‌جمله معصیت، اختلاف و دودستگی، قطع کنند صله‌رحم و….
 
وی ضمن اشاره به ۱۵ گروه در قرآن که مفسد شمرده شدند تصریح کرد: فرعون با ظلم و قتل به فساد پرداخت و برخی با شیوه‌های دیگر و تعدادی هم با شورش علیه نظام اسلامی اقدام می‌کردند باآنکه خود را اصلاح‌گر معرفی می‌کنند ولی مفسد و محکوم‌به اعدام هستند.
 
وی در ادامه با برشمردن مفسدین اذعان کرد: اگر به خواستگاری دختری آمدند و جوان دین و اخلاقش خوب بود، مفسدین این جوان را رد می‌کنند، اگر جامعه متقی باشد مفسدی نخواهد بود.
 
امام‌جمعه بجستان در ابتدای خطبه دوم ضمن برشمردن ایام هفته به دهه فجر اشاره کرد و گفت: این کشور در قدم اول با انقلاب حرکتی عظیمی برای تحقق یک حکومت اسلامی برداشت و در ادامه به دنبال استقرار نظام و ترویج جایگاه والای ولایت‌فقیه پیش رفت و در مرحله سوم ایجاد دولت اسلامی بود.
 
خطیب جمعه بجستان ضمن اشاره به اینکه همه خدمت گذاران از تمام قوای مجریه، مقننه و قضایی جزئی از این حکومت اسلامی هستند، اذعان کرد: دولت‌مردان باید به دنبال تحقق هدف این نظام که حکومت اسلامی است پیش بروند و باید شرایط و امکانات برای رسیدن اهداف جامعه اسلامی را فراهم کنند.
 
حجت‌الاسلام وحیدی ضمن تأکید بر شجاعت در کار دولت‌مردان خاطرنشان کرد: دولت‌مردان باید شجاع و در راستای موازین اسلامی قدم بردارند تا کشوری اسلامی تربیت کنیم، اگر دولت‌مردان مشکلی نداشته باشند با کسب اعتماد از مردم به الگو تبدیل می‌شوند و زمینه‌ساز تمدن قرآن و اسلام در جهان خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها