امام جمعه قائمشهر:

بهمن ماه فرصتی برای بازنگری موقعیت انقلاب اسلامی است/ تحکیم بنیاد خانواده مانع رسوخ دشمن می شود

ماه بهمن فرصتی برای بازنگری و مطالعه است تا بیندیشیم که کجا بودیم و چه هدفی داشتیم و الان در کجا هستیم.
کد خبر: ۸۸۱۳۹۷۹
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه قائم‌شهر بیان کرد: بهترین ذخیره عمر انسان در دنیا و حاصل عمر او عبودیت و بندگی خداوند است که در عرصه محشر نصیب انسان می‌شود.
 
آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه کسانی که برای خدا سر تعظیم فرود می‌آورند از عزت بهره‌مند خواهند شد، اظهار کرد: اگر بندگان خدا مؤمن بمانند هیچگاه ذلیل نمی‌شوند.

وی افزود: اگر دولت‌مردان همواره به یاد خدا باشند و برای پیروزی اهداف حق الهی به خدا توکل کنند خداوند نیز به آنان کمک می‌کند و وقتی وعده الهی تحقق پیدا نکرد باید ببینند که مشکل کار در کجاست.

معلمی در ادامه دشمن امروز کشور را آمریکا و انگلیس دانست و بیان کرد: آنها از برخورد نظامی با ایران هراس دارند چراکه نتیجه برای آنان نگران کننده است بنابراین بنیان خانواده‌های ایرانی را هدف قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: تا وقتی بنیان خانواده محکم باشد چیزی آنان را تهدید نمی‌کند ولی وقتی بنیان خانواده سست و زن و شوهر از هم جدا شوند دشمن به اهداف خود می‌رسد و باید پیوند خانوادگی را محکم کرد تا راه رسوخ دشمن بسته شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فلسفه ازدواج در درجه اول ایجاد آرامش است و زن و مرد باید به گونه‌ای رفتار کنند که آرامش خانواده حفظ شود و خطاب به مردان گفت اخم کردن به معنای مرد بودن نیست و این ضعف شخصیت انسانی است.

معلمی اظهار کرد: علاقه فطری است و باید حفظ شود و هرقدر کانون علاقه در خانواده گرم‌تر باشد رزق و روزی به سفره آن خانواده خواهد آمد.

وی به حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: حادثه تلخ آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو فضای کشور را غم‌بار و حزن‌انگیز کرد چراکه آتش‌نشانان با گذشتن از جان خود به دل آتش زدند تا دیگران را نجات دهند.

امام جمعه قائم‌شهر تصریح کرد: این اوج فداکاری و ایثار آتش‌نشانان هم طراز با شهدا است و علاوه بر دل خانواده‌های آتش‌نشان همه خانواده‌های ایرانی را داغدار کرده است.

معلمی با اشاره به اینکه حادثه پلاسکو پیام‌ها و درس‌های زیادی داشت، اظهار کرد: یک آتش‌نشان با حقوق جزئی در مقام عمل این گونه فداکاری می‌کند و مدیران ما باید خود را محاسبه کنند که چقدر ایثار و از خود گذشتگی دارند.

وی افزود: عده‌ای نزد بنده آمدند و گلایه کردند که مسؤولان باید با افزایش تعرفه‌ها سطح هزینه‌ها را پایین بیاورند و با کم کردن هزینه‌های جاری در لایحه بودجه و سفرهای خارجی کمی اوضاع اقتصادی را کنترل کنند.

معلمی با بیان اینکه عده‌ای از شهروندان از افزایش عوارض شهری ناراضی هستند، خاطرنشان کرد: افزایش عوارض شهری بر عهده شهردار نیست و روند قانونی دارد و نمایندگان مجلس باید در تصویب لایحه توجه و از مردم خواست تا انتظارات خود را مطابق اختیارات مدیران مطرح کنند.

وی در ادامه به ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: ماه بهمن فرصتی برای بازنگری و مطالعه است تا بیندیشیم که کجا بودیم و چه هدفی داشتیم و الان در کجا هستیم.

امام جمعه قائم‌شهر بیان کرد: امامت از الطاف الهی است و خداوند هرگز لطف خود را منقطع نخواهد کرد چراکه امامت الهی تداوم دارد و اگر مردم به حبل الهی توجه کنند رستگار می‌شوند.

وی در پایان گفت: امام راحل اصل امامت و ولایت را احیا کرد و اگر دولت در عمل ثابت قدم بماند خداوند هرگز لطفش را دریغ نخواهد کرد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار