فقط مؤمنان می‌توانند بر مؤمنان مدیریت کنند و غیر مسلمانان نمی‌توانند اداره و مسؤولیت در جامعه اسلامی داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۱۳۹۷۸
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه ساری با بیان اینکه هیچ مکتبی بالاتر از مکتب اسلام نیست، تصریح کرد: شرط نخست مدیریت برای مسلمانان، مؤمن و مسلمان بودن است.
 
آیت‌الله نورالله طبرسی امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران اظهار کرد: مردم و مسؤولان در اجرای فرامین مقام معظم رهبری اقدام و عمل داشته باشند.

وی با بیان اینکه در اسلام برای پست و مقام شرایط قائل شدند، افزود: فقط مؤمنان می‌توانند بر مؤمنان مدیریت کنند و غیر مسلمانان نمی‌توانند اداره و مسؤولیت در جامعه اسلامی داشته باشند.

طبرسی یکی از لازمه‌های اصلی مدیریت در جامعه اسلامی را داشتن بینش سیاسی دانست و بیان کرد: یک مدیر نمی‌تواند بدون بینش سیاسی زیرمجموعه خود را اداره کند.

وی با بیان اینکه اگر مدیری بخواهد صفوف فشرده مسلمانان را متفرق و فتنه ایجاد کند باید با او برخورد شود، ادامه داد: باید با فتنه‌گران به‌صورت قاطع برخورد شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه مدیر باید با مردم و در میان مردم باشد، تصریح کرد: مدیران در مواقع بروز حوادث باید در کنار مردم و پشتیبان آنها باشند.

طبرسی با تأکید بر اینکه برای یک کار بزرگ نباید از افراد ضعیف و کوچک استفاده شود، گفت: هنوز از شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران به‌درستی استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه دولت‌مردان باید در انتخاب مسؤولان به‌درستی عمل کند، اضافه کرد: کسی که کاردانی در مدیریت ندارد نباید مسؤولیت به او اعطا شود.

امام جمعه ساری در ادامه با گرامی‌داشت ایام دهه فجر و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به گفته امام(ره) انقلاب ظاهری نبود و انقلاب باطنی بود.

طبرسی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی انقلاب ظاهری بود با وجود سختی و گرانی‌ها دچار مشکل می‌شد، افزود: همه ما سختی‌ها، مشکلات و گرانی‌ها را می‌دانیم اما محکم پای این انقلاب ایستاده هستیم.

وی به واقعه تلخ ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: حادثه تلخ پلاسکو دل همه مسلمانان و بسیاری از جوامع بشری را به‌درد آورد و آتش‌نشان در این حادثه ایثارگری کردند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با قدردانی از همدلی و ابراز همدردی مردم با خانواده جان‌باختگان حادثه پلاسکو، تصریح کرد: مسؤولان فکری به‌حال ساختمان‌های فرسوده در کشور کنند.

طبرسی با تأکید بر اینکه امیدواریم 6 مصوبه دولت در خصوص حادثه پلاسکو مانند دیگر مصوبات نباشد و با فوریت پیگیری شود، افزود: حادثه پلاسکو سونامی عظیمی بود و بدون تعارف از دولت می‌خواهیم اینگونه ساختمان‌های مرتفع را ساماندهی و ایمن کند.

وی با بیان اینکه مصوباتی که برای مرکبات مازندران در نظر گرفته شد باید هرچه زودتر محقق شود، افزود: خسارت سنگینی بر باغداران مازندرانی تحمیل شد و دولت به وعده‌های خود عمل کند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ورود ترامپ با کاخ‌سفید نامبارک است و امیدواریم فضای آمریکا تغییر کند، گفت: شعور سیاستمداران آمریکا پایین است و آنها از اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری الگوبرداری کردند.

طبرسی با بیان اینکه سیاستمداران آمریکایی همیشه حرف‌های احمقانه می‌زنند، تصریح کرد: امیدواریم اجلاس سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه اثربخش باشد تا ریشه داعش خشکانده شود.

وی با بیان اینکه باید از محصولات تولید داخل مانند برنج حمایت شود و دولت به واردات تکیه نکند، خاطرنشان کرد: دولت از فعالیت‌های اشتغال‌زا در مازندران حمایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه برخی ادارات سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و مردم را معطل می‌کنند، گفت: مردم از مسؤولان توقع حمایت و عمل کردن به فرامین مقام معظم رهبری دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها