کبیری گفت: یکی از ادعاهای دولت تک رقمی کردن نرخ تورم و آمارهای عجیب رشد اقتصادی بود. در پاسخ می گوییم که کاهش نرخ تورم با رکود سنگین همراه بوده است.
کد خبر: ۸۸۱۳۹۱۵
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲

سید تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص تحولات اقتصاد ایران در دوران پس از برجام  گفت: نمی توان تغییر چشم گیری را در حوزه اقتصاد در دوران پسابرجام احساس کرد و خرید هواپیما و واگن قطار را نمی توان یک دستاورد خواند.

وی با اشاره به دستاوردهای به ظاهر بزرگ اقتصادی دولت یازدهم، اظهار داشت: یکی از ادعاهای دولت تک رقمی کردن نرخ تورم و آمارهای عجیب رشد اقتصادی بود. در پاسخ می گوییم که کاهش نرخ تورم با رکود سنگین همراه بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اعداد و ارقامی که از رشد اقتصادی نیز بیان می شود شفاف نیست و قطعا اگر افزایش تولید و صادرات نفت خام را از آن کم کنیم قطعا رقمی ناچیز در رشد اقتصاد به جا می ماند.

وی تأکید کرد: باید به موضوع پیشرفت و رونق اقتصادی در کشور جامع نگر باشیم، نگرش جامع یعنی اینکه در دوران رکود بازارهای تولید، پایین آمدن نرخ تورم نمی تواند اثر مثبتی داشته باشد.
ارسال نظرات