نزدیک به 193 ساعت از آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکوی ۵۴ ساله و فرو ریختن این ساختمان و دفن تعدادی از آتش‌نشانان می‌گذرد و تلاش‌ها برای یافتن این افراد ادامه دارد.
کد خبر: ۸۸۱۳۹۰۷
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران بود که قدمت 53 ساله داشت ولی صبح روز پنجشنبه 30 دی ماه دچار آتش سوزی گسترده شد.

از این ساختمان 17 طبقه به‌ عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود.

در زیر آخرین روند اقدامات انجام شده را می‌خوانید:

 

10:00/ گفته می شود حدود ۷۰ کامیون از صبح امروز تا کنون نخاله جا به جا کرده‌اند.

09:45/ شهردار منطقه ۱۲: پیش بینی می شود امروز تا پایان وقت کار نخاله برداری به اتمام برسد/ این دودی که از نخاله های متصاعد می شود ناشی از باران و سوختن باقیمانده مواد داخل پلاسکو است.

09:35/ خبرنگار فارس: به نظر می‌رسد بارش مداوم باران در چند ساعت گذشته باعث شده تا قلب پلاسکو سردتر شود/ دود حاصل از سوختن پلاسکو کاهش یافته است.

09:00/ ملکی: هرچند که باران موجب کاهش سرعت آواربرداری شده اما احتمالا تا ظهر امروز آواربرداری به اتمام خواهد رسید.

08:45/ برخلاف تذکرات متعدد پلیس مبنی بر عدم تردد غیرضرور در اطراف پلاسکو هنوز هم برخی از هموطنان در این محل تردد کرده و گاها باعث ایجاد ترافیک در این محدوده می شوند که کار نیروهای امدادی را کند می‌کند.

08:30/ وزیر کشور: همه شواهد اولیه حکایت از آن دارد که آتش پلاسکو به دلیل اتصالی سیم‌های برق رخ داده است

 

08:00/ علیرغم بارش باران در تهران همچنان آتش نشانان و امدادگران در تلاشند تا پیکر احتمالی شهروندانی که گفته می شود زیر آوار گرفتار شده اند را کشف کنند.

01:15/ ملکی: بیرون آوردن یا کشف پنجمین پیکر شهروندان کذب است و این موضوع صحت ندارد

01:00/ برخی از رسانه‌ها مدعی شدند که پیکر پنجمین شهروند نیز از داخل آوار کشف شده و بیرون کشیده شده است/

00:01/ علیرغم مشکلات و سختی کار همچنان آتش نشانان در تلاش برای یافتن سایر اجساد هستند

---------------------------------------روز هشتم--------------------------------------------------

22:45/ توضیحات قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی درباره اجساد کشف‌شده در پلاسکو:
**در حال حاضر 16 کاور به آتش‌نشانی منتقل شده ولی معلوم نیست که داخل هر کاور، تنها یک جسد باشد یا خیر. احیاناً ممکن است قطعاتی از یک بدن داخل هر یک از کاورها باشد و این امر به تلاش‌های بعدی آتش‌نشانان بستگی دارد که این اجزای بدن مربوط به اجساد الحاقی باشد یا اجساد دیگر.
**ما چهار پیکر غیر آتشنشان را از زیر آوار بیرون آوردیم و هویت هر چهار جسد نیز تعیین شده و سه تن از این اجساد امروز صبح تحویل گرفته شده و یک تن دیگر نیز تا فردا تحویل خواهد شد.
**تعداد کمی در حدود سه یا چهار تن مفقودی اعلام شده و ما در حال آنالیز و بررسی این مسأله هستیم و همچنان به جست‌و‌جو ادامه می‌دهیم و در مورد صحت و سقم این مسأله هم در حال بررسی هستیم.

22:05/ ملکی سخنگوی بحران ساختمان پلاسکو: تلاش برای یافتن اجساد شهروندان گرفتار زیر آوار همچنان ادامه دارد.

21:45/ پیکر آخرین آتش نشان شهید از زیر آوار پیدا شد.به این ترتیب شمار آتش نشانان شهید(با احتساب آتش نشانی که در بیمارستان به شهادت رسید) به 16 تن رسید

19:00/ ملکی: اجساد پیدا شده حتما باید مورد بررسی قرار گیرند/ اینکه از این 14 مورد جسد کشف شده چند مورد از شهدا باشند بعد از آزمایشها مشخص می شود.

تا دو ساعت قبل حدود 20 هزار تن نخاله را جا به جا کرده ایم که بیش از 90 درصد آوار این مجموعه است

تلاش ما این است که هر چه زودتر به پیکر شهدا برسیم.

18:50/ یکی از سگ‌های جستجوگر به میان آوارها برده شد/ به نظر می رسد امدادگران به بخشی از آوار مشکوک شده و احتمال وجود کسی را می‌دهند

ارسال نظرات