مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

بیش از 156 هزار لاشه طیور در زنجان ضبط و از چرخه مصرف خارج شد

طی 10 ماهه گذشته از سالجاری 156 هزار و 147 لاشه طیور در کشتارگاه های این استان به علت موارد غیر بهداشتی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.
کد خبر: ۸۸۱۳۷۸۵
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: 11 میلیون و 435 هزار و 163 قطعه طیور طی این مدت از سال در کشتارگاه های استان زنجان کشتار شده است.

محمد رشید کرمی افزود: از این تعداد کشتار انجام شده 156 هزار و 147 لاشه طیور به دلیل موارد غیر بهداشتی اعم از بیماری های میکروبی و ویروسی، مسمومیت، لاغری مفرط زیر 800 گرم و دیگر موارد ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: وزن این لاشه های ضبطی 287 هزار و 860 کیلوگرم بود.

کرمی، تعداد اندام های ضبطی طیور کشتار شده را 12 میلیون و 443 هزار و 373 مورد اعلام کرد و افزود: وزن این اندام های ضبطی 87 هزار و 146 کیلوگرم بوده است.

وی تاکید کرد: از 11 میلیون و 435 هزار و 163 قطعه طیور کشتار شده در کشتارگاه های استان زنجان، 11 میلیون و 279 هزار و 16 لاشه سالم بوده و بدون موارد غیربهداشتی وارد چرخه مصرف شد.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، وزن این تعداد لاشه های سالم کشتار شده طی 10 ماهه گذشته از سالجاری 24 میلیون و 218 هزار و 204 کیلوگرم بود.

کرمی با بیان اینکه سلامت فرآورده‌های خام دامی با سلامت و امنیت غذایی مردم ارتباط مستقیم دارد، افزود: کنترل و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه های دام و طیور استان زنجان به طور مستمر انجام می شود.

وی اظهارکرد: اکیپ های بهداشتی دامپزشکی به صورت مستمر بر مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان نظارت کامل دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، از مردم خواست مواد پروتئینی با منشا دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی، تخم مرغ، عسل و دیگر فرآورده‌ها را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

کرمی متذکر شد: مردم هنگام خرید به حتم به تاریخ تولید و انقضای فرآورده توجه کنند و موارد غیر بهداشتی را با سامانه ارتباط مردمی 1512 دامپزشکی استان زنجان جهت رسیدگی و بررسی موضوع اطلاع دهند.

ارسال نظرات