مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:
از ابتدای سال جاری تاکنون 55 تعاونی جدید در استان تشکیل یافته که از محل فعالیت آن ها، برای حدود 400 نفر شغل ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۸۱۳۷۴۹
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس نتایج آخرین پایش های انجام شده در سال جاری، از مجموع بیش از چهار هزار تعاونی ثبت شده در استان، در زمان حاضر یک هزار و 535 تعاونی فعال است.

حمید دنیایی با بیان اینکه تعاونی های فعال زمینه اشتغال حدود 16 هزار نفر در استان را فراهم کرده اند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 55 تعاونی جدید در استان تشکیل یافته که از محل فعالیت آن ها، برای حدود 400 نفر شغل ایجاد شده است.

وی به محدویت ارائه تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی ها در شرایط حاضر اشاره کرد و ادامه داد: چشم انداز توسعه فعالیت های تعاونی در استان بر تمرکز بر دانش آموختگان دانشگاهی طراحی و تدوین شده است.

دنیایی افزود: توصیه به دانش آموختگان دانشگاهی این است که برای تشکیل تعاونی در وهله اول منتظر تسهیلات بانکی ارزان قیمت نباشند بلکه با تجمیع سرمایه های خرد اعضا، یک تعاونی را راه اندازی کنند تا در مسیر فعالیت با ابلاغ و اجرای طرح های مختلف، بتوانند از تسهیلات دولتی ارزان قیمت هم بهره مند شوند.

وی به پیگیری جدی اجرای نظارت بر عملکرد تعاونی هایی همچون مسکن و مصرف که اغلب مردم در آن ها ذینفع هستند اشاره کرد و گفت: این نظارت به صورت مستمر در حال انجام است تا تعاونی ها از مسیر خود منحرف نشوند.

دنیایی تصریح کرد: به رغم تمامی ظرفیت های بالقوه بخش تعاون برای اشتغالزایی، هنوز بخش تعاون نتوانسته است به اهداف تعیین شده در کسب سهم 25 درصدی در اقتصاد کشور دست پیدا کند.

ارسال نظرات