خبرهای داغ:
نادری کارشناس مسائل سیاسی گفت: نظام تا به امروز سربلند بوده و استقلال خود را حفظ کرده است و معمولاً کسانی که سطحی‌نگر هستند می‌توانند بدبین به‌نظام شوند باید به افراد خرده گرفت نه به‌نظام جمهوری اسلامی.
کد خبر: ۸۸۱۳۷۰۱
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
مرتضی نادری کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، در خصوص «حقوق نجومی» اظهار کرد: در دولت دودسته حقوق‌بگیران هستند که یک تعداد از آن در بدنه حکومت مسئولیت دارند و برخی به‌صورت شفاف مشخص‌سازی نشده‌اند و قوه قضائیه خواهان برخورد با آن دسته است اما دستگاه مذکور شخص متخلف را معرفی نکرده است.
نادری ادامه داد: این عدم پیگیری و واسطه گیری‌ها برای فاش نشدن اشخاص رانت‌خوار نشان از عوامل پشت پرده و وابستگی‌های خویشاوندی و رفاقتی دارد این عوامل دنیاطلب هستند که نمی‌گذارند شفاف‌سازی شود و افراد محکوم مجازات شوند.
وی متذکر شد: مجلس باید متعهد باشد و مردم بدانند که چه افراد در رأس کار هستند و نسبت به آنان بدبین باشند، نه اینکه اعتمادشان به‌نظام خدشه‌دار شود. نظام تا به امروز سربلند بوده و استقلال خود را حفظ کرده است و معمولاً کسانی که سطحی‌نگر هستند می‌توانند بدبین به‌نظام شوند باید به افراد خرده گرفت نه به‌نظام جمهوری اسلامی که این نظام خود مایه افتخار ایران است.
این مسئول در ادامه این گفتگو اذعان کرد: برای حل این معضل باید یک قانون سفت‌وسخت تبیین و شفاف‌سازی شود و آیین‌نامه‌هایی اجرا شود که حقوق را اعلام کند و دستگاه موردنظر را تحت کنترل نگه‌دارند که عوامل خود را تحت نظارت بگیرد.
نادری تصریح کرد: بحث بعدی دیوان عدالت اداری است که در اینجا می‌بینیم دیوان عدالت اداری هم کوتاهی کرده است، باید ورود کند و کارگزینی‌ها را تحت کنترل و نظارت خود درآورد و احکام کارگزینی را یک نسخه به دیوان عدالت اداری بدهد.
مرتضی نادری کارشناس سیاسی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها و رسیدگی‌ها نباید فقط در حد حرف باشد باید عمل کرد، باید یک قانون مشخصی وضع کرد تا بتواند به‌صورت جدی این افراد را از دستگاه‌های دولت پاک‌سازی کرد. امیدواریم دیگر شاهد این رانت‌خواری‌ها در ملت اسلامی نباشیم.
1007/ت 30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها