دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ گفت که 208 حلقه چاه‌ غیرمجاز در 10 ماه گذشته در این شهرستان پُر و دستگاه‌های حفاری غیرمجاز توقیف شد.
کد خبر: ۸۸۱۳۶۳۸
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ گفت که 208 حلقه چاه‌ غیرمجاز در 10 ماه گذشته در این شهرستان پُر و دستگاه‌های حفاری غیرمجاز توقیف شد.

208 حلقه چاه غیرمجاز در ساوجبلاغ پر شد

حیدر جعفری اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته،‌ دستوری مبنی بر توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز و پُر و مسلوب المنفعه کردن کلیه چاه‌های غیرمجاز موجود را به مسئولین ذیربط صادر کرده ایم.

وی اظهارداشت: در این دستور تاکید شده که نیروی انتظامی و امور منابع آب در صورت رویت هرگونه دستگاه حفاری بدون مجوز حفر باید به سرعت دستگاه را توقیف و همچنین در صورت مشاهده حفر چاه غیرمجاز نیز می‌بایست به سرعت چاه غیرمجاز در حال حفر، پُر و مسلوب المنفعه شود. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه خشکسالی فرونشست زمین در دشت‌های ساوجبلاغ، برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی و غیره به کاهش شدید منابع آبی دامن زده است، گفت: بر همین اساس بر برخورد با متخلفین و چاه‌های غیرمجاز تاکید شده است.

جعفری تصریح کرد: با وجود کاهش شدید منابع آب های زیرزمینی، افراد سودجو به صورت غیرمجاز و حتی به صورت شبانه اقدام به حفر چاه یا کف شکنی و لایروبی چاه، برداشت غیرمجاز شن و ماسه و دخل و تصرف عدوانی در بستر و حریم رودخانه‌ها می نمایند که صدمات جبران ناپذیری به منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی وارد کرده است.

وی گفت : به منظور حفظ منابع آبهای زیرزمینی طی ده ماه گذشته 4 هکتار از بستر وحریم رودخانه این شهرستان نیز آزاد و تعداد 68 دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها