همسر شهید مدافع حرم قاضی خانی در برنامه «نغمه عشاق» فرهنگسرای گلستان:
ویژه برنامه «نغمه عشاق»، آیین پاسداشت و تکریم خانواده شهدا که هر هفته با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره هشت سال ایثارگری و رشادت حماسه آفرینان دفاع مقدس در فرهنگسرای گلستان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۱۳۶۳۷
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان، پنجشنبه هر هفته برنامه نغمه عشاق با قرائت زیارت پرفیض عاشورا و ذکر مصیبت توسط مداح اهل بیت محمد باقر ربیعی در فرهنگسرای گلستان برگزار می شود.
در مراسم این هفته «نغمه عشاق» که با حضور شهروندان و خانواده معظم شهدا، یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس برگزار شد فاطمه قاضی خانی همسر شهید مدافع حرم مهدی قاضی خانی و محمد متین، نهال و محمدیاسین فرزندان شهید به همراه خانواده سایر شهدا حضور داشتند.
در این مراسم همسر شهید مدافع حرم مهدی قاضی خانی با اشاره به خصلت های فردی و رفتاری این شهد گفت: این روزها همه ماغم شهدای آتش نشان عزادارمان کرده است و من به عنوان یک همسر شهید به همسران، مادران، خواهران و دختران این شهدا هم تبریک و تسلیت می گویم.
فاطمه قاضی خانی با بیان اینکه شرایط جامعه امروز متأسفانه طوری است  که من ایمان دارم اگر کسی شهید شود حتما منتخب شده است، افزود: من و همه همسرانی که شوهرانمان شهید شده است باید این موهبت بزرگ را قدر بدانیم و باید به هم به خاطر این برگزیده شدن تبریک بگوییم چون زمانه و عصری شده است که به قول حضرت آقا شهید شدن در کمیابی است که نصیب هرکس نمی شود.
وی با اشاره به اینکه شهدا و همسرانشان حتی از قدم های اول تشکیل زندگی مشترکشان دنبال منفعت مادی و دنیوی نبودند، اظهار داشت: ما با 5 سکه مهریه زندگی مان را آغاز کردیم و از همان روز اول نگاه مادی نداشتیم به این دنیا حالا وقتی میشنویم که می گویند فلان شهید پول گرفته اولین سوالی که در ذهن مان نقش می بندد این است که مگر می شود بودن کنار همسر، لذت داشتن سه فرزند و زندگی در یک بهشت کوچک را با پول فروخت؟ نه همه این ها تنها در ازای عشق فرازمینی و الهی نادیده گرفته می شود و دقیقا به همین خاطر است که ما امروز از همسرمان تنها یک پلاک داریم اما زیر سایه عظمت اسمش زندگی می کنیم.
فاطمه قاضی خانی با تأکید بر اینکه بسیاری از خصلت های رفتاری میان شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای جنگ سوریه و عراق مشترک است، تصریح کرد: انسان های مشابه فدای اعتقادات مشابه شدند اگر سال های جنگ رزمنده ها برای دفاع از دین، انقلاب و وطن رفتند امروز شهدای ما با همین آرمان ها و برای دفاع از حرم آل الله و اهل بیت علیهم اسلام راهی جبهه دفاع سوریه و عراق شده اند.
در مراسم این هفته ضمن قرائت فرازهایی از وصایای شهدا، با اهدای لوح تقدیر از خانواده های معظم شهیدان مهدی قاضی خانی، محمدرضا علیگلیان و حسن ایرانشاهی تجلیل شد.
گفتنی است این مراسم هر هفته از ساعت 7 تا 8:30 در فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک ،میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان برگزار می شود وعلاقمندان برای کسب اطلاعات بیشترمی توانند با شماره تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.
ارسال نظرات