دادستان عمومی و انقلاب اردبیل مطرح کرد
4 مرکز تجاری فرسوده در استان اردبیل با شرایط قابل قبولی در حوزه ساخت و ساز روبرو نیستند و احتمال ریزش این ساختمانها وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۱۳۶۲۸
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم، ناصر عتباتی در جلسه ایمن‌سازی ساختمانهای فرسوده در دادگستری اردبیل اظهار داشت: در حال‌ حاضر 4 مرکز تجاری فرسوده در استان اردبیل با شرایط قابل قبولی در حوزه ساخت و ساز روبرو نیستند و احتمال ریزش این ساختمانها با توجه به بافت فرسوده وجود دارد و نیاز است هرچه زودتر اقدامات لازم و اساسی توسط دستگاههای متولی برای ایمن‌سازی و بازسازی این بافتهای فرسوده در اردبیل انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در حال‌ حاضر سرای یوسف، سرای امام جمعه، بازار نمک‌فروشان و بازار لوله‌فروشی در اردبیل بافتهای فرسوده دارند، افزود: احتمال خطر ریزش این ساختمانها وجود دارد که نیاز است اقدامات لازم و اساسی برای بازسازی این مراکز انجام شود تا از حوادث احتمالی جلوگیری کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اردبیل تصریح کرد: حادثه ساختمان پلاسکوی تهران عبرتی بزرگ برای مسئولان استان اردبیل باشد و در راستای ایمن‌سازی و بازسازی بافتهای فرسوده از جمله در مراکز تجاری اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد خسارات جبران‌ناپذیری در استان نباشیم.

عتباتی افزود: جلساتی با مالکان 4 مجتمع تجاری، شهرداری و شورای شهر انجام شده است و با مالکان این مراکز توافقاتی حاصل شده تا هرچه زودتر این مراکز را تخلیه کنند و با حمایت شهرداری، شورای شهر سرمایه‌گذاران و مالکان این مجتمع‌های تجاری را ایمن‌سازی کنند.

وی اظهار کرد: در صورتی که مالکان مجتمع‌های تجاری فرسوده در اردبیل اقدامات لازم را برای تخلیه انجام ندهند این مراکز از طریق دستگاههای متولی پلمپ می‌شود، چرا که جان مردم برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با هیچ چیز قابل معامله و معاوضه نیست.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اردبیل با اشاره به برخی ساختمانها و مجتمع‌ها و واحدهای در حال‌ بهره‌برداری گفت: نیاز است این واحدها نیز به تجهیزات آتش‌نشانی و ایمنی مجهز شود تا در مواقع بحران در سریعترین زمان ممکن اقدامات ایمنی و مقابله با بحران انجام گیرد.

عتباتی بیان کرد: شهرداری اردبیل مکلف است برای شناسایی بافتهای فرسوده اقدامات لازم و اساسی را انجام دهد و در سریع‌ترین زمان ممکن با همکاری دستگاههای مربوطه نسبت به ایمن‌سازی این بافتها اقدام کند

ارسال نظرات