مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد از تولید بیش از 17 میلیون و 400 هزار شاخه گل زینتی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۳۵۷۴
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد، با اشاره به تولیدات گل‌های زینتی در استان اظهار کرد: سطحی حدود ده هکتار از فضای گلخانه‌های استان به تولید گل‌های شاخه بریده اختصاص دارد و نزدیک به یک هکتار نیز گل‌ها و گیاهان آپارتمانی در استان داریم.

یدالله جواد پور افزود: با توجه به اینکه اغلب تولید گل‌های شاخه بریده در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای استان قرار دارند کمبود آب سبب کاهش سطح زیر کشت گلخانه‌های تولید گل زینتی شده است.

وی اعلام کرد: میزان تولید گل‌های شاخه بریده در استان برای امسال، نزدیک به 17 میلیون و 403 هزار و 900 شاخه و میزان تولید گل‌های آپارتمانی 97 هزار و 500 گلدان بوده که نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

جوادپور با بیان اینکه گل‌های زینتی تولید استان از انواع رز، گلایول، مریم، ژربرا، لیسیانتوس و گل‌های آپارتمانی از انواع گل‌ها است، ادامه داد: عمده تولید گل‌های زینتی استان در یزد، تهران و دیگر مراکز استان‌ها فرستاده می‌شود و صادراتی به خارج از کشور نداریم.

وی با اشاره به رتبه 25 استان یزد از نظر تولید گیاهان و گل‌های زینتی در میان سایر استان‌ها، اذعان کرد: تعداد 38 بهره بردار در این زمینه فعالیت می‌کنند و اشتغالزایی آن در سال به تعداد 100 نفر کارگر دائم و 300 کارگر فصلی است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: به هر حال تولید در فضای بسته و گلخانه‌ای به جهت صرفه‌جویی درمصرف آب و باز بودن کارائی مصرف آب از مزایای تولیدات کشاورزی در استان محسوب می‌شود.

یزدآوا

ارسال نظرات