مدیر جهاد کشاورزی اشکذر گفت: استقرار 95 درصد از کشتارگاه های دام و طیور و برخی کارگاههای فرآوری محصولات کشاورزی استان یزد در این شهرستان استقرار یافته است .
کد خبر: ۸۸۱۳۴۵۱
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر،عباس بشارتی ضمن بیان اینکه بیشترین مرغ مصرفی مردم استان در اشکذر کشتار و فرآوری می شود اظهار داشت: در این شهرستان سه کشتارگاه مرغ و یک کشتارگاه دام سبک و سنگین در حال فعالیت و یک کشتارگاه طیور نیز در حال ساخت است که طبق برآورد احتمالی ۲۲ بهمن سال جاری به بهره برداری می رسد .
وی گفت : همچنین این شهرستان دارای ۱۵ ترمینال پسته فعال مجوز دار با ظرفیت حدود ۱۰ هزار تن است که در بخش رستاق و چرخاب اشکذر فعال هستند.
بشارتی افزود: شهرستان اشکذر به عنوان یکی از قطبهای تولید پسته با حدود یک هزار و ۹۵۰ هکتار سطح زیر کشت درختان بارده در سطح استان شناخته شده است ،که در همین راستا جهت فرآوری محصولات پسته با صدور مجوز ترمینال هایی احداث که این روند ادامه دارد به طوری که سالانه به تعداد این ترمینال ها در سطح شهرستان افزوده می شود.
وی وجود شرکت تعاونی بسته بندی محصولات گلخانه ای به صورت مکانیزه را یکی دیگر از پتانسیل های شهرستان در زمینه کشاورزی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تنها تعاونی بسته بندی محصولات گلخانه ای به صورت مکانیزه در سطح استان در این شهرستان مستقر است.
مدیر جهاد کشاورزی اشکذر یادآور شد: شرکت تعاونی دامداران شهرستان اشکذر به عنوان یکی از تعاونی های فعال در راستای تامین نیازمندی های دامداران این شهرستان از جمله خوراک دام و نیز جمع آوری شیر به صورت ایستگاه جمع آوری شیر شهرستان ، فعالیت دارد .
بشارتی ادامه داد : شیر جمع آوری شده توسط این شرکت جهت تولید فرآورده های لبنی به استان های دیگر از جمله اصفهان انتقال داده می شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به تنش گرمای زیاد در استان یزد و کاهش شدید بارندگی زیر ۶۰ میلی متر در سطح استان و نیز کاهش شدید سفره های آبی زیر زمینی ، مدیریت جهاد کشاورزی اشکذر در راستای مصرف بهینه آب و خاک و استفاده از روش های نوین آبیاری اقدام به برگزاری کلاس هایی تحت همین عنوان برای جامعه مخاطب خود کرده است.
بشارتی با اشاره به خسارت های وارده مگس مدیترانه ای به باغ های استان یزد افزود: مگس مدیترانه ای نیز خسارت شدیدی به باغ های موجود در سطح شهرستان وارد کرده طوری که می توان خسارت وارده آن به باغ های انار و هلوی منطقه را از تا تا ۱۰۰درصد برآورد کرد.

 منبع ایرنا.

ارسال نظرات