خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: بصیرت یعنی ایجاد سد مقاوم در مقابل دشمن، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و عمل به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر که از مهمترین برنامه های در پیش روی مداحان می باشد
کد خبر: ۸۸۱۳۳۷۳
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین نشست فرهنگی فرهنگ یاران مداح با حضور مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و جمعی از مداحان پاسدار در سالن جلسات دفتر فرماندهی سپاه صاحب‌الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان قزوین برگزار کردید.

در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی معبودی ضمن بیان خطیر بودن کار مداح، مداحان را به هر چه بیشتر مأنوس شدن با قرآن دعوت کرد و اظهار کرد: مداحان گذشته عمدتاً حافظ و قاری قرآن بودند.

وی اضافه کرد: هرچقدر شما مداحان با قرآن بیشتر مأنوس باشید محتوای مداحی‌تان نیز غنی‌تر و قوی‌تر خواهد بود.

این مسئول بابیان اینکه خداوند به شما نعمتی به نام مداحی عطا کرده ادامه داد: حق نعمت با شکر آن به‌جا آورده می‌شود و شکر نعمت با دیدن نعمت و قدرشناس بودن نسبت به منعم و همچنین ادا کردن نعمت در جای خود ادا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از مداحان گفت: مقام رهبری از شما می‌خواهد شعرتان خوب، محکم و قوی خوش مضمون و قانع‌کننده باشد و همچنین حضرت آقا می‌خواهد ایمان مخاطب توسط شما عزیزان بالاتر رود.

معبودی یکی از وظایف اصلی مداحان را بصیرت بخشی و بصیرت افزایی در جامعه دانست و تأکید کرد: بصیرت یعنی ایجاد سد مقاوم در مقابل دشمن، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و عمل به وظیفه امربه‌معروف و نهی از منکر که از مهم‌ترین برنامه‌های در پیش روی مداحان هست

وی در پایان به مداحان گفت: در کنار علم و دانش به عمل خود نیز اهمیت دهید چراکه اگر مداح خوبی باشید ولی عمل درستی نداشته باشید گفته‌های شما هیچ تأثیری نخواهد داشت.

در پایان این مراسم از جمعی از مداحان پاسدار حریم ولایت و امامت با اهدای لوح تقدیر، قدردانی به عمل آمد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها