حجت الاسلام تویسرکانی در اختتامیه نخستین جشنواره برترین های مساجد:

پویا نمودن مساجد تنها از عهده بسیج ساخته است

حجت الاسلام تویسرکانی گفت: محرومیت زدایی، رفع آسیب های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، مبارزه با تهاجم فرهنگی و فعال و پویا نمودن مساجد تنها از عهده بسیج ساخته است.
کد خبر: ۸۸۱۳۲۵۸
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

حجت الاسلام تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره برترین های مساجد کشور گفت: جایگاه مساجد در انقلاب اسلامی جایگاه ویژه و اساسی است. امام خامنه ای در این باره فرمودند مساجد نه فقط در زمان ما و نه فقط در کشورهای اسلامی بلکه در تمام عالم و در طول تاریخ منشأ حرکت و قیام مرم کشور شمال آفریقا مثل الجزایر و دیگر کشورهای زیر سلطه بوده است.

وی افزود: حرکت ها از مساجد آغاز شده و در نهایت به پیروزی رسیده اند انقلاب در این کشورها با مساجد پیروز شد و زمانی با شکست مواجه شد و استقلال خود را از دست دادند که مردم رابطه خود را با مساجد قطع کردند.

حجت الاسلام تویسرکانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در 27 آبان سال 71 با اشاره به همین نقش نیروی مقاومت بسیج فرمودند بهترین جایی که محل حضور و ایفای نقش بسیج است مساجد هستند. بسیجیان باید رابطه خود را با امام جماعت مسجد، عبادت کنندگان مساجد و نمازگزاران همیشه حفظ کنند. تلاش کنید که همیشه نماز خود را اول وقت به امامت امام جماعت مسجد خود بخوانید در مراسم های قرآنی، مذهبی شرکت کنید مسجد را به عنوان پایگاه حفظ کنید در مساجد جاذبه ایجاد کنید تا بچه ها و زنان جذب مساجد شوند.

وی گفت: امروز سه نوع مسجد در کشور وجود دارد دسته اول مساجدی که طراز اول انقلاب اسلامی هستند مراکز فعال و پویای کانونهای فرهنگی و مذهبی هستند که در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی قدم بر می دارند و به کانون های بحث مسائل روز تبدیل شده اند. دسته دوم مساجد تعطیل و نیمه تعطیل که متأسفانه آمار آنها کم نیستند امروز 30 هزار مسجد امام جماعت ندارندو دسته سوم مساجد ضرار.

حجت الاسلام تویسرکانی اظهار داشت: در گروه اول وقتی بسیج وارد کار می شود تمام مساجد را فعال و پویا می کند تا جای که همه مساجد به مساجد طراز انقلاب تبدیل می شوند. متأسفانه امروز با آماری که بسیج طلاب ارائه کرده است بیش از 150 هزار روحانی بسیجی داریم و در عین حال 30 هزار مسجد امام جماعت ندارند.

وی با اشاره به آیه108 سوره توبه عنوان کرد: بسیج کلید حل همه مشکلات جامعه است. محرومیت زدایی، رفع آسیب های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، مبارزه با تهاجم فرهنگی و فعال و پویا نمودن مساجد تنها از عهده بسیج ساخته است. اگر بسیج با ظرفیت هایی که دارد وارد میدان مساجد شود تمام مشکلات جامعه از درون مساجد حل می شود. برخلاف سایر نظرهایی که امروز شاهد هستیم مشکلات جامعه با برجام و توافق با کشورهای بیگانه حل نمی شود بلکه اینها بر مشکلات می افزایند.

حجت الاسلام تویسرکانی بیان داشت: متأسفانه ما امروز در مرکز تهران پایتخت مساجدی داریم که امام جماعت ندارند مساجد این روزها برخلاف جایگاه اصلی خود نه تنها رکن، اصل و متن نیستند بلکه به حاشیه کشانده شده اند و وقت آن رسیده که بدون نگاه سیاسی، جناح بندی های کذایی، نگاه های منفعت طلبانه و مسائل سیاسی به مساجد و امور آنها بپردازیم که اگر مساجد را از دست بدهیم انقلاب را از دست داده ایم.

ارسال نظرات