خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین گفت: درس‌گیری و الگوبرداری آحاد جامعه از سیره شهیدان ضروری است.
کد خبر: ۸۸۱۳۲۴۲
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ قزوین و غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل و محمدرضا علی‌اکبر بیک، معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از والدین شهدا حسین فرمانی و امیر اسداللهی دیدار کردند.
وی با بیان اینکه شهدا معلم آیات الهی برای مردم هستند، بیان کرد: آحاد جامعه با درس‌گیری و الگوبرداری از سیره و سلوک شهیدان می‌توانند در زندگی موفق باشند.
عابدینی با اشاره به اینکه جمع‌آوری خاطرات والدین شهدا ضروری است، اذعان کرد این خاطرات باید ثبت و ضبط شود تا نسل امروز و آینده با سیره شهدا و رشادت‌های آنها در هشت دفاع مقدس آشنا شوند.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ی قزوین تبیین کرد: والدین شهدا در شهادت فرزندان عزیزشان صبوری کردند که اجر آنها نزد خداوند محفوظ است.
در ادامه این دیدارها، حقایق‌پور با اشاره به اینکه طرح خاطره‌نگاری با هدف جمع‌آوری خاطرات والدین شهدا اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح، پدران و مادران شهیدان هر آنچه از سیره و خاطرات فرزندانشان را در ذهن دارند، بازگو می‌کنند.
وی افزود: خاطرات والدین شهدا ثبت و ضبط می‌شود تا در آینده برای تولیدات فرهنگی و هنری از آنها بهره‌گیری شود تا هیچ‌گاه رشادت‌ها و جانفشانی‌های آنها در نظام به فراموشی سپرده نشود.
حقایق‌پور بیان کرد: قزوین در کشور اولین استانی است که توانسته درصد بالایی از خاطرات والدین شهدا را با استانداردهای امروز، تصویربرداری و جمع‌آوری کند، تحقق این مهم موفقیت بزرگی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به شمار می‌آید.
در دیدارها، فتح‌اله فرمانی، پدر شهید حسین فرمانی تشریح کرد: پسرم داوطلبانه برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه‌ها رفت تا بتواند با شکست دادن دشمنان در پایداری انقلاب اسلامی نقش‌آفرین باشد.

 

فرمانی به ویژگی‌های پسر شهیدش اشاره کرد و افزود: پسرم همیشه به حرف‌هایم گوش می‌کرد و تلاش می‌کرد تا کاری نکند که موجب نارضایتی بنده شود.
این پدر شهید ابراز کرد: پسرم اهل ایمان و با تقوا بوده، در نگاه به نامحرم از خود مراقبت و از شوخی کردن غیرضروری نیز پرهیز می‌کرد.
در این دیدارها، مختار اسداللهی پدر شهید امیر اسداللهی با اشاره به ویژگی‌های فرزندش گفت: کلمه «نمی‌توانیم» در کلمات شهید نبود و همیشه ایشان در اجرای کارهایی که از نگاه دیگران نشدنی بود، پیشتاز بوده و آنها را اجرایی می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه فرزندم از ریا و تعریف کردن از خود دوری می‌کرد،  تصریح کرد: تا لحظه شهادت از جایگاه و موقعیت ایشان مطلع نبودیم و بعد از شهادت فهمیدیم که فرزندم فرمانده اطلاعات عملیات بوده است.
اسداللهی یادآور شد: فرزندم همیشه وقتی به مرخصی می‌آمد روزه می‌گرفت، به پسرم گفتم چرا این همه روزه می‌گیری، پاسخ داد هر شهیدی که به شهادت می‌رسد و وصیت‌نامه‌اش قرائت می‌شود، هر یک از رزمندگان از جمله بنده متعهد می‌شویم چند روز برای شهید روزه بگیریم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها