خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان با امام جمعه خرمدشت دیدار و بر استفاده از ظرفیت های مختلف جامعه از جمله توان و اثرگذاری ائمه جمعه و جماعات در ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری تأکید کرد.
کد خبر: ۸۸۱۳۲۰۱
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، امام جمعه خرمدشت در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ضمن تجلیل از خدمات امداد بیان کرد: مردم فطرتشان پاک است و هنر ما این است که این فطرت را تقویت و رشد دهیم تا شاهد بارور شدن ریشه های نیکوکاری و کمک به دیگرا باشیم.

وی ادامه داد: جامعه تحت حمایت کمیته امداد را افرادی شامل می شوند که پناهگاهی جز خداوند ندارند لذا همه کارگزاران نظام  و مردم در مقابل این افراد باید احساس مسئولیت کنیم و در کمک و حمایت از آنان از هیچ تلاشی دریغ نکنند. نباید نسبت به جامعه خود بی تفاوت باشیم چراکه مسئولیت گریزی و بی تفاوتی به افراد نیازمند درشان یک انسان نیست.

امام جمعه خرمدشت اضافه کرد: کمیته امداد مسئولیتی بزرگ را بر عهده دارد و این مسئولیت و تکلیف نعمتی الهی به شمار می‌رود که در خدمت ‏محرومان جامعه باشید.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهارکرد: ‏هر‏انسانی در هر مسئولیتی مشمول نعمت‌های فراوان الهی است، اینکه مسلمان هستیم و در‏ نظام ‏اسلامی زندگی و در خط اهل بیت(ع) حرکت می‌کنیم جزو نعمت‌های الهی به شمار می‌روند، همدردی با نیازمندان و محرومان از ویژگی‌های مومنان و مورد تاکید دین اسلام  است.

حجت الاسلام موسوی روایتی از امام حسن عسگری (ع) را مطرح داشت و خاطرنشان کرد: شیعه حضرت علی(ع) کسی است که برادران دینی را بر خود مقدم می دارن، یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی، دستگیری از نیازمندان و تهیدستان است و همه افراد جامعه باید به اندازه امکانات و توانمندهای خود به مستمندان و محرومان کمک کنند.

وی با تاکید بر لزوم دستگیری از فقرا و نیازمندان تصریح کرد: قرآن کریم بر این مسئله تاکید کرده است چراکه حمایت از محرومان دوستی خداوند، آسایش دنیا و آخرت را به همراه دارد، انسان باید روحیه گذشت و ایثار را در خود احیا کند و در راستای رفع مشکلات دیگران از هیچ گونه کوششی دریغ نکند.

امام جمعه خرمدشت اعلام کرد: حضور و تلاش امدادگران در عرصه خدمت به نیازمندان و محرومان نباید چنین تصوری را به وجود آورد که مسئولیت کمک و مساعدت به نیازمندان را از دوش سایر مردم رفع می کند.

وی با اشاره به موضوع زکات و اهمیت آن در جامعه گفت: مردم اهل زکات هستند اگرچه رقم زکات کم است ولی قابلیت توسعه را دارد، در امر زکات دیدارها و تبلیغات چهره به چهره نتیجه بخش است ما در خدمت امداد هستیم به طوری که در همه زمینه ها حاضر به همکاری هستیم.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به وضعیت فقر در جامعه بیان کرد: امداد در تولید فقر نقشی ندارد و برای برون رفت از این موقعیت باید، فرهنگ سازی درون سازمان داشته باشیم چراکه با امکانات موجود امداد به تنهایی قادر به حذف فقر نیستیم بلکه باید دنبال این باشیم مردم وارد عمل شوند و در کاهش فقر مشارکت داشته باشند.

وحید میرزایی بافتی ادامه داد: کاری که به مردم واگذار شود خروجی بالایی دارد چون اعتماد عمومی شکل می گیرد بزرگترین مشکلات ما در جامعه در حوزه فرهنگی است از این رو تلاش امداد ارتقای خدمت به مددجویان با بهره گیری از توان افراد صاحب اندیشه است.

وی تأکید کرد: بحث مسئولیت اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد تا زمینه مناسب برای واگذاری کار به مردم شکل گیرد مردم اگر به صحنه فقرزدایی وارد شوند، موفق خواهیم شد؛ چراکه زیبنده نظام نیست که آمار فقر و محرومیت افزایش یابد استان دارای ظرفیت های بالایی است که باید بتوانیم از آن برای فقرزدایی بهره ببریم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: سال جاری باید بحث مسکن محرومان را با کمک خیران و منابع امداد به صفر برسانیم ظرفیت استان می تواند حجم فقر را کاهش دهد از این رو از مدیران امداد در شهرستان ها خواسته ایم تا با دفاتر ائمه جمعه ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

وی یادآورشد: امداد ایستگاه توانمندسازی است نه یک اقامتگاه دائم برای خانواده ها زیرا این اقامت طولانی در بلند مدت به بی اعتمادی نسبت به امداد می شود بنابراین ورود به امداد باید با رویکرد توانمندسازی باشد.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها