خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس آذربایجان شرقی:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس آذربایجان شرقی در آئین رونمایی از کتب دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا زمینی بودند ولی دیدگاهشان آسمانی بود، گفت: اگر شهدا را به جوانان معرفی کنیم، دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۸۸۱۳۰۹۳
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عزت الله جعفری خاطرنشان کرد: فرهنگ غرب یارای مقابله با فرهنگ شهدا را ندارد چراکه فرهنگ غیرانسانی غرب نمی تواند با فرهنگ انسان ساز دوران دفاع مقدس رویارویی کند.

وی با توجه به مشکلات جامعه امروز، اظهار کرد: اگر با همان روحیه جهادی که در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حاضر شدیم، با همان روحیه ادامه می دادیم، دیگر امروز شاهد این مشکلات نبودیم و راهکار اساسی دنیای امروز این است که شهدا را به جوانان بیشتر معرفی کنیم.

جعفری تاکید کرد: همه به خصوص مسئولان در راستای حفظ انقلاب و اشاعه فرهنگ جهاد و شهادت مسئول هستیم.

وی با اشاره به نزدیک 10 هزار شهید استان، از خانواده شهدا خواست با به رشته تحریر در آوردن خاطرات آن ها، فرهنگ والای شهدا را به نسل های جدید منتقل کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس استان در پایان تاکید کرد: اگر همه یقین داشته باشند که شهدا زنده هستند، به طور حتم هیچکس خیانت نخواهد کرد.

با برگزاری آئینی در خانه فرهنگ تبریز و با حضور جمع زیادی از نویسندگان و مسئولان استانی، از کتاب های مسافر سر آسیاب نوشته داود خدایی و آموزگار حماسه نوشته منوچهر نظمی-که به ترتیب به زندگی شهیدان نریمان همتی و پیرسمساری می پردازد-، رونمایی شد.

 

در پایان این آئین از خانواده شهیدان پیرسمساری و همتی و همچنین نویسندگان دو کتاب(مسافر سر آسیاب و آموزگار حماسه) تجلیل شد.

 
ارسال نظرات