رئیس بسیج مهندسین کشاورزی درگفتگو با «بسیج» مطرح کرد
رئیس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: از 10هزاز پایگاه روستایی، 6400 پایگاه زیر پوشش طرح همگام با کشاورز رفته است.
کد خبر: ۸۸۱۳۰۸۸
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
محمدرضا جهانسوز رئیس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج افزود: از 10هزاز پایگاه روستایی، 6400 پایگاه زیر پوشش طرح همگام با کشاورز رفته است و همچنین در همین حدود کتابخانه های روستایی در همین راستا برای استفاده کشاورزان تجعیز شده است.

وی با بیان اینکه 50هزار دوره آموزشی تسهیل گری و تخصصی برگزار شده است و سه هزار و 500مربی به صورت داوطلب در این طرح فعالیت دارند افزود: در این طرح ها کشاورزان با روش های جدید کشاورزی در کشت، داشت، برداشت، آبیاری و آفت کشی آشنا می شوند.

وی ادامه داد: طرح همگام با کشاورز طرحی است که در آن تلاش می شود کشاورزان با آموزش های به روز بتوانند تولید مطلوب و سالمی از مزارع و باغات خود کشت کنند تا بتوان بخشی از نیازهای جامعه و در نهایت امنیت غذایی کشور را تامین کرد.

رئیس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور توجه به کشت دیم را در این راستا مهم ارزیابی کرد و افزود: باید کشاورزان بتوانند با دانش روز و آگاهی از فنون لازم از این زمین ها استفاده مطلوبی داشته باشند به خصوص که کشور با شرایط بحران بی آبی روبروست.

ارسال نظرات