خبرهای داغ:
باقریان با بیان اینکه ما باید امر به معروف را از خانواده و فرزندان خود شروع کنیم، اظهار کرد: گام اول در امر به معروف و نهی از منکر پیشگیری است و باید قبل از بیماری و دارو و درمان، به فکر پیشگیری و مراقبت باشیم.
کد خبر: ۸۸۱۲۸۹۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ پایان دوره آموزش امر به معروف و نهی از منکر ویژه خادمین آستان امام زاده ابراهیم علیه السلام برخوار با حضور حجت الاسلام و المسلمین باقریان (ملقب به جابر زمان)، مبلغ روشندل نمونه ی کشوری و مشاور حوزه و دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام باقریان در جمع خدام آمربه معروف شهرستان برخوار با بیان اینکه ما باید امر به معروف را از خانواده و فرزندان خود شروع کنیم، اظهار کرد: گام اول در امر به معروف و نهی از منکر پیشگیری است و باید  قبل از بیماری و دارو و درمان، به فکر پیشگیری و مراقبت باشیم.

این مبلغ روشندل ضمن اشاره به روایتی از حضرت امیر المومنین علیه السلام که می فرمایند؛ تمام خوبی های عالم مثل آب اندک دهان و امربه معروف دریای عمیق است؛ خاطر نشان کرد: اگر ما پیشگیری کنیم نیاز به درمان و نصیحت کردن نداریم.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب امر به معروف و نهی از منکر را مانند نماز یاد گرفتنی می دانند و می فرمایند: مردم باید مسائل آن را یاد بگیرند و اگر عامل منکر با زبان ارشاد نشد به روش عملی ارشاد کنید که این روش متعلق به دستگاه قضا است.

این مشاور حوزه و دانشگاه تأکید کرد: به فرزندان خود محبت کنید، با نوازش آن ها، بوسیدن و ابراز علاقه؛ محیط خانه را برای آن ها به مکانی سرشار از آرامش تبدیل کنید، با فرزندان خود دوستی کنید که دنبال دوست نباشند.

باقریان افزود: اگر پدر خانواده ارتباط خود را با دختر خود قوی کرد، دختر خانواده سراغ جنس مخالف نمی رود و بالعکس؛ همچنین پدرها نیز باید پذیرش محبت را برای فرزندان داشته باشند.

وی ادامه داد: والدین اگر پرخاشگر هستند باید درمان کنند و بهترین شیوه ها را برای تربیت فرزندان خود انتخاب کنند، بنا بر این اگر شیوه درست باشد بدترین حرف ها به بهترین حرف ها تبدیل می شود.

این کارشناس با تاکید بر اینکه همه ما باید مراسم ازدواج فرزندانمان را اسلامی برگزار کنیم و عامل گناه و معصیت نباشیم، عنوان کرد: قرآن می فرماید: «یا اَیُهَا الَذینَ آمـَنو لِمَ تَقُولونَ ما لا تَفعَلون»؛ ای کسانی که ایمان آورده اید، چرا آنچه که می گویید عمل نمی کنید؟ شما عذاب شدیدی در انتظار دارید که می گویید و عمل نمی کنید.

باقریان خاطرنشان کرد: اگر کسی اهل نماز و حجاب نباشد، نباید دیگران را موعظه کند چون خداوند متعال می فرماید مورد عذاب قرار می گیرد.

وی ادامه داد: باید دقت کرد کسی که وارد این مکان مقدس (آستان امامزاده ابراهیم (ع)) می شود یک زائر است و احترامش واجب، بنا بر این آمرین به معروف و خادمین باید بدانند با کودکان چگونه در این مکان مقدس رفتار شود، همچنین با افراد بزرگ سال و به گونه ای تذکر داده شود که موجب ناراحتی و بی حرمتی قرار نگیرند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که همه ما آمر واقعی و اول عمل کننده باشیم.

این دوره به همت و تلاش ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان برخوار برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها