خبرهای داغ:
شاید بهتر باشد مسئولین عینک بزنند و به اقتصاد نگاه کنند، روزگاری پرتاب موشک و فضاپیما مایه سرور بود و امروزخرید کالای خارجی اما هواپیمای ایرباس نه درمان درد مستضعفین جامعه است و نه حلال مشکلات آنها.
کد خبر: ۸۸۱۲۷۹۵
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ناصر پناه مسئول بررسی و تحلیل خواهران دانشگاه بیرجند در یادداشت خود اظهار داشت:

« من گفتم اقتصاد مقاومتی؛ یعنی اقتصادی که از درون می جوشد و احتیاج ما را به دیگران کم می کند و استحکام کشور را در مقابل تکانه های خارجی افزایش می دهد؛ این معنای اقتصاد مقاومتی است." اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، این اقدام و عمل باید در جلوی چشم مردم قرار بگیرد و مردم این را ببینند، این توقع و خواسته ی ما از مسئولین است که با آن ها هم در میان می گذاریم؛ این را ما با مسئولین مرتبا در میان می گذاریم و به آنها می گوییم. شاخصه های اقدام و عمل را باید نشان داد.»
امام خامنه ای( مدظله العالی) ۲۶\۰۸\۱۳۹۵


سخنان جناب رئیس جمهور در نشست خبری با خبرنگاران را دیدم، این بار ایشان علاوه بر نقد و تمسخر همیشگی منتقدان و تمجید برجام، سخنان جدیدتری گفتند؛ اقتصاد مقاومتی و اینکه تمامی تحریم ها برداشته شده!!!

حال اینکه تمامی تحریم ها برداشته شده پس مسلما نباید مانعی و اهرم فشاری از بیرون روی کشور وجود داشته باشد که ممانعت کند از ارز آوری به کشور و حل مشکلاتی از قبیل رکود، گرانی ارز و مسلما این دولت است که باید به عنوان اجرا کننده نسبت به عملکرد خود بازنگری داشته باشد.

دکتر حسن روحانی در صحبت های خود اظهار داشت که دولت تمام تلاش خود را برای اجرای همه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بکار گرفته است اما فرق است بین حرف تا عمل.

اقتصاد مقاومتی نباید وابسته باشد، چه به نفت و چه به تحریم های خارجی، در یک کلام اگر به دنبال این هستید که اقتصاد ایران را سامان دهید بهتر است به جای خرید هواپیمای ایرباس به دنبال سرمایه گذاری در بخش صنعت هواپیمایی کشور باشید تا هم زمینه اشتغال برای جوانان کشور به وجود آورید و هم سرمایه ملی را از کشور خارج نکنید.

متاسفانه مسئولین دید درستی نسبت به اقتصاد ایران و زمینه های رشد در آن را ندارند یا شاید خودباوری ملی ندارند که اینچنین نسبت به خرید یک هواپیما که آن هم مرجوعی کشور دیگر بوده ذوق زدگی از خودشان نشان می دهند، این که ما هنوز نتوانسته ایم و وابسته به بیرون هستیم نشان دهنده ی خفت است، نه عزت که برای آن شادی کنیم.

شاید بهتر باشد مسئولین عینک بزنند و به اقتصاد نگاه کنند، روزگاری پرتاب موشک و فضاپیما مایه سرور بود و امروزخرید کالای خارجی اما هواپیمای ایرباس نه درمان درد مستضعفین جامعه است و نه حلال مشکلات آنها... .


ارسال نظرات
پر بیننده ها