یک مقام ارشد در شرکت صنایع هواپیماسازی ایران پاسخ دولت را داد
این مقام مسئول تاکید کرد که شرکت هسا، در کنار سه فروند هواپیمای مورد اشاره، سه فروند دیگر هم در خط تولید داشته که در صورت تمایل ایرلاینهای خریدار، این سه فروند در سال آینده تحویل آنها میشود.
کد خبر: ۸۸۱۲۷۵۶
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، یک مقام ارشد شرکت صنایع  هواپیماسازی  ایران (هسا) اعلام کرد که شرکت متبوع او در حال حاضر، آمادگی تحویل سه فروند جت ملخ دار ایران ۱۴۰ را با ظرفیت هر فروند کمتر از یکصد سرنشین به ایرلاین های داخلی داراست.

شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) در سال 1353 با نام شرکت هلیکوپترسازی ایران تاسیس شده که گمان می رود، درحال حاضر، این شرکت، قابلیت تولید دستکم 12 فروند از جت های ملخ دار را داشته که در حالتی خوش بینانه و تزریق منابع مالی، قابلیت تولید 24 فروند هواپیمای جت ملخ دار در سال خواهد داشت.

گفته می شود هر فروند هواپیمای جت ملخ دار در شرکت هواپیمایی هسا با 70 نفر ظرفیت، در محدوده 16  میلیون دلار تمام می شود، این یعنی یک تفاوت 4 میلیون دلاری در هر فروند هواپیما!

این مقام مسئول که نخواست نامی از او برده شود، درگفتگو با «نسیم آنلاین» تاکید کرد که شرکت هسا، در کنار سه فروند هواپیمای مورد اشاره، سه فروند دیگر هم در خط تولید داشته که در صورت تمایل ایرلاین های خریدار، این سه فروند در سال آینده تحویل آنها می شود.

بهمن ماه سال قبل، شرکت هواپیماسازی "ای تی آر" تفاهمنامه ای با ایران به ارزشی بالغ بر 400 میلیون دلار به امضا رسانده که بر این اساس، ایران، سفارش خرید ۲۰ فروند هواپیمای ای تی ار ۷۲-۶۰۰ را ارائه داده است.

نیمی از سهام شرکت هواپیمایی 'ای.تی.آر' متعلق به شرکت ایرباس فرانسه و پنجاه درصد دیگر آن متعلق به شرکت ایتالیایی لئوناردو است که گفته می شودایرباس، فروش هواپیمای پهن پیکر خود به ایران را منوط به خرید جت های ملخدار "ای تی آر" کرده است.

مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری به «نسیم آنلاین» اعلام کرده تا جایی که خبر دارد، شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) هواپیمای ساخته شده و موجود بر روی زمین ندارد که به ایران ایر بفروشد و مدعی شده حتما (هسا) می خواهد سفارش خرید بگیرد و بعد برای ایرلاین ها هواپیما بسازد.

با این حال، یک مقام ارشد شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) تصریح کرده که در صورت پرداخت  ۴۰۰ میلیون دلار وجه که برای خرید ۲۰ فروند "ای  تی ار" از خارج در نظر گرفته شده به هسا، این شرکت داخلی قادر خواهد بود تا با همین قیمت  ۲۵ فروند هواپیمای  ایران ۱۴۰  ارتقا یافته و روز آمد را  تحویل ایرلاین های  داخلی دهد.

او پیش بینی  کرد که این ۲۵ فروند جت ملخدار ظرف سه تا چهار سال  به ایرلاین های خریدار داخلی تحویل میشود.

این مقام ارشد شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) گفت که ساخت جت های ملخدار در راستای اقتصاد مقاومتی بوده که با کمک تعدادی از شرکتهای دانش بنیان صورت میپذیرد. وی گفت: خرید این تعداد هواپیما از خارج با توجه به اینکه مشابه داخلی داریم، ضد اقتصاد مقاومتی است.

سازمان هواپیمایی کشوری معتقد است که نیاز کشور به هواپیمای با ظرفیت کمتر، حتی با خرید 40 فروند هم برآورده نمی شود چون صنعت حمل و نقل هوایی  در حال رشد روز افزون است.

ارسال نظرات