نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:

بیماران گرفتار تعرفه بالا و زیرمیزی پزشکان شده اند

بشیری گفت: توقع این است که مسئولان با همکاری مجلس و دولت به سمت درمان با اقدامات خوب و جدی رفته تا بیمارها فقط رنج بیماری خود را داشته باشند نه اینکه گرفتار ارقام و رقم های بسیار درشتی شوند.
کد خبر: ۸۸۱۲۵۶۶
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

فرهاد بشیری نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت اظهار داشت: سلامت یکی از موضوعات بسیار با اهمیتی است که همه مسئولان موظف به تلاش های گسترده ای در این خصوص هستند تا سلامت جسمی و روحی جامعه افزایش یابد.

وی افزود: طی چند سال گذشته مجلس همکاری های زیادی را با دولت در ارتباط با ایجاد تحول اساسی در حوزه بهداشت و درمان انجام داشت. با توجه به تخصیص اعتباراتی که به طرح تحول سلامت تعلق گرفت اما مسئولان وزارت بهداشت و درمان نتوانستند از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنند؛ با مراجعه به مراکز درمانی می توان فهمید که درمان برای مردم بسیار سخت و سنگین و هزینه بر شده است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بحث زیرمیزی های پزشکان مصیبیت دیگر در حوزه بهداشت و درمان است. توقع این است که مسئولان با همکاری مجلس و دولت طی این چند سال گذشته به سمت درمان با اقدامات خوب و جدی رفته تا بیمارها فقط رنج بیماری خود را داشته باشند نه اینکه گرفتار ارقام و رقم های بسیار درشتی شوند.

بشیری ادامه داد: زیرمیزی ها، تجویز داروهای زیاد و گرفتن هزینه های بالا از بیماران بر اساس هدف های درمانی صورت نمی گیرد انتظار می رود مسئولان با جدیت با این افراد و مسائل برخورد کنند.

نماینده سابق مجلس در خاتمه گفت: قرار بر این بود که با طرح تحول سلامت پزشکان دیگر بیماران خود را به درمانگاه ها و مطب خصوصی خود ارجاع ندهند اما متاسفانه همچنان این مشکل وجود دارد و زیرمیزی پزشکان هم حذف نشد. با توجه به تزریق منابع مالی بالا به طرح تحول سلامت باید گام های بلند و اساسی در ارتقای سطح بهداشت و درمان برداشته می شد اما متاسفانه راندمان و نتیجه خوبی در این خصوص مشاهده نشد.


ارسال نظرات