خبرهای داغ:
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 100 کانکس هنوز در آموزش و پرورش استان اصفهان وجود دارند و دانش‌آموزان در این کانکس‌ها درس می‌خوانند، هم‌چنین 30 درصد سقف‌های مدارس تخریبی هستند و با تیر آن‌ها را نگه داشته‌اند.
کد خبر: ۸۸۱۲۵۵۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، اکبر پناهی در همایش فرماندهان واحدهای بسیج مقاومت امیدان اظهار کرد: ولایت‌پذیری و ایمان از جمله ویژگی‌هی یک بسیجی‌ است.

وی با بیان اینکه یک‌زمان وظیفه همه جنگ و سازندگی بود که در توان خود آن نقش را ایفا کردیم اما در حال حاضر وظیفه یک بسیجی بر اساس الگویی که از کلام ولایت می‌گیرد، افزود: در حال حاضر عرصه اصلی، تعلیم و تربیت است و مقام معظم رهبری در هیچ زمینه به اندازه تعلیم و تربیت تأکید ندارند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و این موضوع را باید از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آغاز کنیم.

وی بیان اینکه از سند تحول بنیادین 5 سال گذشت و باید در این مدت این قانون اصلاح می‌شد، تاکید کرد: در این دوران کسی نایستاد تا این قانون را اصلاح و اجرا کند؛ این سند به دست ما اصلاح می‌شود و از دست مسؤولان کشوری و استانی کاری ساخته نیست.

پناهی با بیان اینکه سند تحول بنیادین 6 ساحت دارد ادامه داد: متدین بودن، تربیت صحیح اجتماعی، تعلیم و تربیت اقتصادی، رشد و علم فناورانه دانش‌آموزان در این سند تأکید شده است.

وی با بیان اینکه 131 راهکار از این سند به ما ارائه داده اما ما از آن‌ها به خوبی استفاده نمی‌کنیم و 90 درصد برنامه‌های سالانه ما تقلیدی است، عنوان کرد: 5 هزار مدرسه در استان داریم ، اگر هرکدام از این مدارس یک برنامه مجزا طبق سند تحول بنیادین بنویسند، 5 هزار برنامه شاخص از این سند به وجود می‌آید که 90 درصد آن در استان اجرایی خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ساخت و تولید توسط دانش آموزان یا ساخت مسأله را باید به دانش آموزان یاد داد، گلدان‌های مدرسه، دیوار مدرسه، کف کلاس و کف حیاط حتی باید از تولیدات دانش آموزان پر شود و سفید بودن دیوارهای مدرسه افتخار نیست.

وی اضافه کرد: از ارزشیابی عبور کنیم و به ساخت و تولید باید دست پیدا کنیم ، حداقل هر دانش‌آموز باید در یک مهارت قوی شود و اگر این اتفاق افتاد، پیداست که معلم کار خود را طبق سند تحول بنیادین انجام داده است.

پناهی در ادامه با بیان اینکه قضاوت‌های اخلاقی در بین اقدامات آموزش و پرورش خالی است و به این موضوع کم‌توجهی شده است، خاطرنشان کرد: 100 کانکس هنوز در آموزش و پرورش استان اصفهان وجود دارند و دانش‌آموزان در این کانکس‌ها درس می‌خوانند، هم‌چنین 30 درصد سقف‌های مدارس تخریبی هستند و با تیر آن‌ها را نگه داشته‌اند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان ابراز کرد: اگر هرکدام از ما به نوعی به اندازه خودمان برای سند تحول بنیادین کمک کنیم، دیگر حال روز آموزش و پرورش این نخواهد بود و وضعیت کنونی بهبود می‌یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها