خبرهای داغ:

ادای احترام خبرنگاران و فرهنگوران فارس به جانفشانان آتش‌نشان

اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان فارس با حضور در یكی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی، به شهدای آتش‌نشان در حادثه ساختمان پلاسكو، ادای احترام كردند.
کد خبر: ۸۸۱۲۵۱۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
به‌دنبال وقوع حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسكو در تهران، جمعی از فرهنگوران، هنرمندان و اصحاب رسانه فعال در استان فارس امروز، ۴ بهمن‌ماه با حضور در ایستگاه آتش‌نشانی حُرّ، در مقابل حُرّیت و ایثارگری و رشادت آتش‌نشانان ادای احترام كردند.

در این مراسم، اعضای انجمن‌های آثار و مفاخر فرهنگی، نمایش، هنرهای تجسمی، اهل قلم، فیلم و عكس، خانه مطبوعات استان فارس به همراه مسئولان فرهنگی استان حضور داشتند.
بهزاد مریدی، مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در حاشیه این مراسم گفت: آتش‌نشانان، همواره و در همه روزهای سخت و دشواری‌ها، با جانشان قمار كرده‌اند و این بالاترین و والاترین ایثارها است.

وی ضمن تكریم شهدای آتش‌نشان در حادثه پلاسكو، گفت: حضور امروز اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، نه حضوری برمبنای احساسات عمومی كه به واسطه وظیفه است.

مریدی با تصریح اینكه تمام هنرمندان و فرهنگوران همواره با مردم بوده و در كنار مردم زیسته و دردمندانه، آلام جامعه را دنبال كرده‌اند، گفت: قمار با جان،‌ ایثار و فداكاری، خصوصیتی است كه در اغلب فرهنگوران خصوصا در خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه‌ هم دیده‌ایم و می‌بینیم.

مدیركل ارشاد فارس با بیان اینكه اخباری مبنی بر حضور ۲ خبرنگار بین افراد محبوس مانده زیر آوار پلاسكو، به شكل غیررسمی وجود داشته و دارد، گفت: چه خبرنگار، چه آتشنشان،‌ این دو قمار با جان و ایثار و فداكاری را با كار و زندگی خود سرشته‌اند و با خود همراه كرده‌اند.

رحیم هودی، پیشكسوت هنر نمایش كشور نیز در این مراسم گفت: اگر علاج واقعه قبل از وقوع باشد هیچ زمانی حوادث قابل پیش‌بینی حادث نخواهد شد.

وی اظهار كرد: خبر داشتند كه پلاسكو خطرناك است، چرا به‌موقع عمل نشد؟ كسانیكه به ریزترین مسائل توجه می‌كنند و برای رعایت خیلی از مسائل زندگی مردم مدام تذكر می‌دهند و ورود می‌كنند، چرا برای ممانعت از قوع یك حادثه مراقب نبودند.

هودی با قرائت شعری در رسای آتش‌نشانان و فداكاری‌های آنان، گفت: آتش‌نشانان، افرادی هستند كه برای زنده‌بودن و آسایش مردم فداكاری می‌كنند، چطور می‌توان صدای قلب را طنین‌انداز كرد كه نشان از ناراحتی ما دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها