خبرهای داغ:
دبیر کمیته‌های اجرایی جشنواره سرود روستایی رضوی در لارستان:
دبیر کمیته‌های اجرایی جشنواره سرود روستایی رضوی در لارستان از میزبانی روستای «کورده» این شهرستان از جشنواره سرود روستایی رضوی خبر داد و گفت: این جشنواره در روزهای 13 تا 15 بهمن‌ماه جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۲۴۶۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

حامد یگانه  بابیان اینکه جشنواره کشوری سرود روستایی رضوی از پنج ‌سال پیش به ابتکار ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور برگزار شده است، اظهار داشت: این جشنواره با هدف پویایی و ‌شناسایی ظرفیت‌های جذب بیشتر جوانان به مساجد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاریخچه برگزاری این جشنواره در دوره‌های گذشته، افزود: سه دوره نخست این جشنواره در روستای «کردر» شهرستان میناب از توابع استان هرمزگان برگزار شده است و از امسال با توجه به تقاضای میزبانی روستای «کورده لارستان» نسبت به میزبانی این جشنواره، ‌درنهایت با پیگیری‌های مستمر میزبانی این افتخار بزرگ فرهنگی ملی که مزین به‌نام مقدس حضرت ثامن‌الحجج امام‌رضا(علیه‌السلام) است به روستای کورده لارستان اعطا شد.

دبیر کمیته‌های اجرایی جشنواره سرود روستایی رضوی در لارستان درباره دلیل انتخاب روستای کورده برای میزبانی این رویداد بزرگ فرهنگی، تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری ولایت به‌عنوان نخستین کانون تخصصی روستایی کشور از نخستین دوره برگزاری جشنواره با همکاری کانون مصباح‌الهدی لارستان با قدرت در این جشنواره حاضر و طی سه دوره گذشته به‌عنوان‌ گروه سرود برگزیده استان فارس در بین شش گروه برتر کشوری قرار گرفت و ‌حائز مقام‌های سوم‌ و‌ چهارم شده است.

وی درباره سابقه میزبانی چنین جشنواره‌هایی در روستای کورده، گفت: در سال 93 با اعلام ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مبنی‌بر برگزاری برنامه‌ای در راستای توان‌سنجی نخستین دوره جشنواره سرود استانی رضوی با عنوان آوای ولایت در کورده برگزار که مورد تائید و تحسین مسؤولان قرار گرفت.

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت کورده با اشاره به اینکه جشنواره سرود روستایی رضوی از 13 تا 15 بهمن‌ماه جاری با حضور 12 گروه برتر کشور از 12 استان در این روستا برگزار خواهد شد، ادامه داد: استان‌ها آثار برگزیده خود را به دبیرخانه جشنواره(دبیرخانه کانون‌های مساجد استان) ارسال و دبیرخانه جشنواره آثار را برای داوری به تهران ارسال خواهد کرد و این آثار پس از داوری در دو ‌رده سنی نوجوانان(10-15 سال) و جوانان(14-30 سال) شش گروه برتر کشوری و درمجموع دو ‌رده 12 گروه انتخاب و‌ در مرحله نهایی که در کورده برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.

وی از اسکان تمام گروه‌های شرکت‌کننده در این روستا در زمان برگزاری جشنواره خبر داد و یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های کمیته اجرایی، با همت و همدلی کم‌نظیر مردم،‌ شورای اسلامی و دهیاری 22 منزل از بهترین منازل با رضایت مالکان به نیت امام رضا(ع) با تمام امکانات در اختیار جشنواره قرارگرفته و گروه‌های شرکت‌کننده و مسؤولان در این منازل اسکان می‌یابند.

دبیر کمیته‌های اجرایی جشنواره سرود روستایی رضوی در لارستان با تقدیر از همکاری و حمایت‌های شورای اسلامی روستا، دهیاری، ‌مجموعه کانون‌ها و تشکل‌های فرهنگی و مردم روستای کورده، تصریح کرد: برنامه‌های مفصل و ‌جذابی با توجه به فشردگی جشنواره ‌در نظر گرفته‌شده است که امید می‌رود این جشنواره به بهترین شکل اجرایی شود.

یگانه با گلایه از عدم همکاری برخی ادارات این شهرستان، افزود: باوجود تأکید فرماندار و امام‌جمعه لارستان به مسؤولان برای حمایت همه‌جانبه از این رویداد بزرگ فرهنگی متأسفانه علاوه‌بر عدم بازتاب رسانه‌ای مناسب این موضوع برخلاف وعده‌ها تنها دو یا سه ارگان دولتی با مجریان این جشنواره در روستای کورده همکاری داشته‌اند.

وی بیان کرد: در زمان اجرای جشنواره پرچم متبرک گنبد حرم‌های مطهر حضرت سیدالشهدا(ع)، امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) به اهتزاز درخواهد آمد.

دبیر کمیته‌های اجرایی جشنواره سرود روستایی رضوی در لارستان در پایان از تمام شهروندان خواست تا با واریز وجوه نقدی خود به شماره‌حساب 0352133104005 نزد بانک ملی یا 5892357950 نزد بانک ملت مسؤولان برگزاری را در اجرای هرچه بهتر این برنامه معنوی یاری رسانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها