خبرهای داغ:
عضوهیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ورود طلا از طریق غیرقانونی و به صورت قاچاق پولشویی محسوب می شود.
کد خبر: ۸۸۱۲۴۶۵
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به قاچاق طلا در کشور،گفت: مشخص نیست که ورود طلا به کشور از چه مسیری و چگونه انجام می شود و آیا این ورود هدایت شده است و یا از مسیر قاچاق کالا و ارز صورت می گیرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی افزود:شاید برخی افراد این استنباط را داشته باشند که واردات طلا به کشور همچون ارز، ورود سرمایه است اما این گونه نیست و شاید ورود طلا به کشور از طریق غیر قانونی و قاچاق  پولشویی تلقی شود.

وی تصریح کرد:اگر به دنبال شفاف سازی پولی و مالی و ارزی بازار خود در کشور هستیم، باید بدانیم که هر نوع قاچاق به داخل کشور می تواند در بازار پولی و مالی و بازار اقتصادی اخلال ایجاد کند؛ از این رو،باید منشاء این پول ها مشخص شود.

حسینی شاهرودی در ادامه خاطرنشان کرد:بسیاری از دولتمردان به خصوص افرادی که در حوزه اقتصادی هستند نباید از واردات کالاها و فلزات گرانبهایی همچون طلا به کشور خوشحال باشند؛چراکه این واردات در بازار نابسامانی و بی ثباتی ایجاد می کند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبیعتا از مسیر و مجاری قانونی امکان انتقال ارز و طلا به کشور وجود دارد ،اما اینکه این کالاها از مسیر غیرقانونی وارد شود؛به طور قطع و یقین منجر به اخلال در بازار خواهد شد که به دنبال آن پولشویی و عدم شفافیت مالی بوجود آورده و خسارات جبران ناپذیر به اقتصاد ما وارد خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها