مدیرکل انتقال خون استان یزد از تحویل بیش از 64 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی و بیمارستانی استان در ده ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۲۴۶۰
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مدیرکل انتقال خون استان یزد، با بیان اینکه آمار اهدا کنندگان خون در استان نسبت به زمان مشابه سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، 43هزار و 789 نفر به پایگاه‌های انتقال خون در سطح استان مراجعه کردند که از این تعداد 33 هزار و 651 نفر موفق به اهدا خون شدند.

دکتر نقی تقوایی افزود: 61.7 درصد اهدا کننده خون در ده ماهه امسال جزو اهدا کنندگان مستمر و 28 درصد از اهداکنندگان باسابقه بودند و مابقی برای اولین بار خون اهدا کردند.

وی با بیان اینکه از مجموع تعداد افرادی که از ابتدای امسال تاکنون موفق به اهدا خون شدند، 97.2 درصد مرد و مابقی زن بودند، ادامه داد: 86.3 در صد از مجموع اهداکنندگان خون در استان متأهل و 13.7 درصد مجرد بودند.

دکتر تقوایی عنوان کرد: در ده ماهه ابتدای امسال در مجموع بیش از 64 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی برای مصرف به مراکز درمانی و بیمارستانی استان تحویل داده شده که شامل 29 هزار و 755 واحد فرآورده‌های سلولی و 34 هزار و 370 واحد فرآورده‌هایی پلاسمایی بوده است.

یزدآوا
ارسال نظرات