سازمان بسیج مساجد و محلات برگزار می کند:
اختتامیه جشنواره برترین های مساجد کشور به همت سازمان بسیج مساجد و محلات روز چهارشنبه مقارن با تاریخ ۶ بهمن در سالن همایش های صدا و سیما برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۱۲۴۵۲
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، نشست خبری « اختتامیه اولین جشنوارۀ برترین‌های مساجد کشور» با حضور ریاست سازمان بسیج مساجد و محلات، در سالن جلسات شبکۀ قرآن صداوسیما برگزار شد.

سردار بهشتی در این جلسه با بیان اینکه کار ارزیابی و انتخاب برترین های مساجد در ۳۰ مرداد در ۵۰۰ شهر و ۳۱ استان به انجام رسیده است هدف از این جشنواره را زنده نگه داشتن ارزش های دینی جامعه دانست و گفت: در این خصوص سازمان های بسیاری از جمله سازمان اوقاف و کانون های مساجد و نمایندگی ولی فقیه در استان ها نقش آفرینی کردند.

سردار بهشتی  ضمن برشمردن شاخص های انتخاب برترین های مساجد اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنوراه انتخاب الگویی از ارکان مسجد با محوریت روحانی مساجد بوده است تا در راستای اهداف انقلاب حرکت کند.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات با اعلام تاریخ برگزاری جشنواره افزود: ۱۸۶ نفر از برگزیدگان مساجد در این جشنوراه تقدیر خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ابزاری برای پیشرفت مسجد است ادامه داد: همان طور که در زمان دفاع مقدس مسجد محور سازماندهی نیروها در جبهه مقاومت بود حال نیز مسجد در مقابله با جنگ فرهنگی پشرو است و با کمک رسانه می تواند خانواده و جوانان جامعه را از تهاجم فرهنگی حفظ کند.

بهشتی حضور تمام اقشار تخصصی بسیج را در مسجد لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: با حضور تمام اقشار در بسیج مساجد می توان مساجد را به طراز اسلامی نزدیک کرد و این رویکرد مورد تایید سردار غیب پرور ریاست بسیج مستضعفین است .

مسئول بسیج مساجد و محلات از تفاوت شاخص های مورد بررسی جشنواره مساجد سال آینده خبرداد و گفت: امسال تاکید جشنواره مساجد بر روی مدیریت مسجد بوده است به طوری که هر استان یک مسجد، خادم، هیئت امنا، مدیر کانون، امام جماعت و فرمانده برتر معرفی کرده است اما سال آینده حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، هنری، خیرین مسجدساز و امثالهم مد نظر خواهند بود.

بهشتی در پاسخ به سوال خبر نگار خبرگزاری قرآنیایکنا مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای باز بودن درب مساجد کشور دارید گفت: برای اینکه درب مساجد ما همیشه باز باشد باید خادم، هیئت امنا و سایر ارکان مساجد آموزش ببینند که این مسئله در قالب یک بسته برنامه‌ای گسترده طراحی شده است.

سردار بهشتی در پایان، در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری اهل بیت ابنا در مورد توجه به آموزش قرآن مساجد در جشنوارۀ برترین مساجد سال آینده گفت: رهبری فرمودند برای حافظین کارهایی بکنید که به همین منظور ۳ هزار مهد قرآنی در مساجد قرآنی به همت بسیج در کشور وجود دارد که ویژۀ نونهالان و نوجوانان است. همچنین فعالیت قرآنی در مساجد با تشویق بسیج است.

وی ادامه داد: بنابراین موضوع قرآن جزو اولویت‌های بسیج است و پست معاون قرآنی در تمام پایگاه‌های بسیج در سال قبل از اقدامات ما بوده است چراکه تشویق بخش‌های قرآنی از اولویت‌های ما است.

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات