کارشناس فضای مجازی در گفتگو با «بسیج»:
کوهی گفت: با ورود تکنولوژی های نوین جامعه تحت تاثیر آن قرار می گیرد و در این برهه نیز با پیشرفت تکنولوژی و ظهور آن فضای مجازی انسان را خواه ناخواه در خود فرو می برد.
کد خبر: ۸۸۱۲۱۳۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

زهرا کوهی کارشناس ارشد روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: اگر برای ورود و استفاده از فضای مجازی مردم آگاهی عمومی نداشته باشند نه تنها از فرصت ایجاد شده آن برخورردار نخواهند شد بلکه مورد تهدیدات آن نیزقرار خواهند گرفت.

وی با تاکید به اینکه این تکنولوژی به خودی خود بد نیست بلکه محتوایی که دارد مهم است، اظهار داشت: انچه جامعه را تهدید می کند محتوای بی ارزشی و هجمه هایی است که در این فضا به سرعت منتشر می شود.

کوهی با اشاره به استفاده برخی از افراد در خصوص سلفی گرفتن از آن، بیان کرد: این نوع عکس گرفتن اگر بیش از اندازه باشد نوعی اختلال روانی است که انسان را به سمت بی محتوا بودن سوق می دهد، به نوعی که در وی موجب نداشتن تعادل در رفتار اجتماعی در ابعاد مختلف می شود.

این مشاوره خانواده استفاده بی رویه از فضای مجازی در کانون خانواده را موجب بیگانگی افراد خانواده با یکدیگر عنوان کرد و یادآور شد: با این اختلال در درون خانواده نقش والدین و همسر بودن نامحسوس از بین رفته و متاسفانه در برخی خانواده ها رفتار فرازناشویی(ارتباط با دیگری) نیز دیده می شود.

کوهی ادامه داد: فضای مجازی چون فضایی بسته است و هرکس تنها می تواند در آن حضور یابد ناخواسته دلبستگی هایی با وجود مجازی بودن در افراد نسبت به طرف مقابل خود ایجاد می شود که بیش از 90درصد آن ها غیر واقعی و خطرزا بوده و منجر به ناهنجاری های فردی و در نهایت اجتماعی می شود.

ارسال نظرات