خانه احزاب یک مجموعه قانونی است که وظیفه هدایت، پشتیبانی و مساعدت احزاب را بر عهده دارد.
کد خبر: ۸۸۱۲۰۸۸
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در دیدار رئیس خانه احزاب ایران با اشاره به اینکه فعالیت‌های تشکیلاتی باید بر اساس پایبندی به اصول باشد، گفت: فعالیت‌های تشکیلاتی باید با شفافیت و بر اساس پایبندی به اصول تعیین شده از سوی خانه احزاب و در چارچوب قانون اساسی انجام شود.

آیت اله علی خاتمی ، بر ضرورت فراهم سازی زمینه مناسب جهت فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی و اجتماعی در جامعه تاکید کرد و افزود: باید برای جریانات فکری که خود را مستلزم رعایت قانون و تمامی اصول آن می دانند، بستر مناسبی برای فعالیت فراهم شود.

وی آگاه‌سازی و روشنگری مردم را از مهمترین وظایف فعالیت احزاب در کشور برشمرد و ادامه داد: امیدوارم همه احزاب با گذشت زمان، تمامی قواعد فعالیت‌های حزبی را بیاموزند و از پختگی لازم برخوردار شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، روحیه حزب‌گرایی را برخلاف انحصار طلبی دانست و یادآور شد: هرکس که در فعالیت‌های حزبی وارد می شود، باید نظرات خود را با شفافیت بیان نموده و برای شنیدن نظرات سایر احزاب تحمل و آمادگی لازم را داشته باشد.

آیت اله خاتمی، نظام جمهوری اسلامی را نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی عنوان کرد و گفت: در کشور ایران، این مردم هستند که بر اساس قانون حرف اصلی را می زنند و این کشور از قانون مترقی برخوردار است که فعالیت‌های تشکیلاتی در آن دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: همه مردم در چارچوب های مشخص شده و زیر چتر قانون اساسی می توانند به فعالیت‌های شفاف سیاسی و تشکیلاتی بپردازند.

ارسال نظرات