فرمانده غرب استان تهران خبر داد

عتيقه هاي دو هزار ساله قبل از خروج از کشور توقيف شد

خبرگزاری بسیج:فرمانده انتظامي غرب استان تهران از کشف يک هزار و 698عدد عتيقه در شهرستان "رباط کريم" خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۱۸۲۷
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج:سردار محسن خانچرلي،فرمانده نیروی انتظامی غرب استان تهران،در تشريح اين خبر گفت: مأموران کلانتري15 "منجيل آباد" حين گشت زني در محورهاي اصلي، اتوبان "تهران-ساوه" به يک دستگاه خودرو سواري پارک شده کنار يک رستوران مشکوک شده و موفق شدند صاحب خودرو را در داخل رستوران شناسايي کنند.  
 
وي افزود: مأموران انتظامي در اين عمليات متهم را دستگير کرده و در بازرسي از خودروي وي، يک هزار و 698 قطعه عتيقه شامل سکه هاي قديمي و سنگ هاي ذغالي خارجي و قاچاق که در يک کيف در زير صندلي جاساز شده بود را کشف کردند.
 
اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينکه ماموران متهم را براي بررسي و بازجويي به پليس آگاهي انتقال دادند، گفت: وي در بازجويي هاي پليسي به جرم خود اعتراف کرد و در ادامه اذعان داشت، عتيقه هاي کشف شده را از استان هاي غربي کشور بارگيري کرده و قصد انتقال آنها به خارج از کشور را داشت که با هوشياري مأموران ناکام ماند.  
 
سردارخانچرلی، در پايان با اشاره به اينکه کارشناسان ميراث فرهنگي و آثار باستاني قدمت عتيقه هاي کشف شده را بيش از دو هزار سال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: متهم دستگير شده پس از تشکيل پرونده، جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي تحويل داده شد.
ارسال نظرات