خبرهای داغ:
فرماندار دامغان با اشاره به فعالیت 9 هزار بهره ‌بردار بخش کشاورزی در این شهرستان گفت: امیدواریم در آینده شاهد عضویت همه این بهره برداران صندوق توسعه کشاورزی شهرستان باشیم.
کد خبر: ۸۸۱۱۸۲۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، علی‌اصغر مجد عصر یکشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان دامغان که با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی به میزبانی سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، بابیان اینکه ۷۶۸ نفر از کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی دامغان عضو صندوق توسعه کشاورزی هستند، ابراز داشت: با توجه به ظرفیت‌هایایشان در مقوله کشاورزی و زراعت وجود صندوق توسعه دارای اهمیت فراوانی است که خوشبختانه استقبال خوبی نیز از آن شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: یکی از معضلات و مشکلات اصلی دامغان کمبود آب است که این موضوع در بخش‌های کشاورزی، آب شرب شهری و روستایی و صنعت وجود دارد و در بحث کمبود آب شرب روستایی به بحران تبدیل‌شده است.

فرماندار دامغان در بخش دیگر از سخنان خود ضمن بیان اینکه در ۷۶۰  هکتار از اراضی شهرستان، عملیات آبخیزداری می‌بایست انجام شود، ابراز داشت: تاکنون در سطح ۱۲۰ هکتار از سطح اراضی شهرستان عملیات آبخیزداری انجام و مابقی نیز به دلیل عدم اعتبارات متوقف‌شده و این در حالی است که اعتبارات ملی اداره منابع طبیعی در سال ۹۵ رقمی معادل ۱۶میلیارد ریال برآورد می‌شود که برای اجرای طرح‌های بیابانی و آبخیزداری اختصاص پیداکرده است.

 

مجد با اشاره به وجود طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دامغان افزود: پروژه استخر و اردوگاه دانش‌آموزی، استادیوم ورزشی پنج‌هزارنفری و مجتمع فرهنگی ورزشی بهزیستی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهرستان است که باید برای به سرانجام رسیدن آن‌ها به بخش خصوصی واگذار شود همچنین برای ساماندهی اردوگاه رودخانه چشمه‌علی دامغان و ایجاد دیوار ساحلی نیاز به جذب اعتبارات قابل توجه داریم که برای اجرای آن باید از محل اعتبارات ملی و استانی استفاده شود.

وی در دیگر بخش سخنان خود ضمن بیان اینکه برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در شهرستان ۲۰ کمیته فرعی تشکیل‌شده است، ابراز داشت: باید برنامه‌های این ایام پرشور و با محوریت مردم برگزار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها