عضو جامعه جهاني مخترعين در تربت‌جام اظهار داشت: طرح استارتاپ بهترين شروع براي حل مشکلات کشور با استفاده از نخبگان و تحصیل‌کرده‌ها است.
کد خبر: ۸۸۱۱۷۷۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دکتر علی‌اصغر برهمند در جلسه کارآفرینی تربت‌جام، با انتقاد از کم توجهي برخی مسئولان به مخترعين و مبتکرين داخلی گفت: بسياري از مشکلات و معضلات کشور در حوزه اشتغال و کارآفرینی که تابه‌حال رفع نشده به دست مخترعين داخلی حل می‌شود.

این عضو جامعه جهاني مخترعين با اشاره به طرح استارتاپ افزود: اين طرح بهترين شروع براي حل مشکلات کشور با استفاده از نخبگان و تحصیل‌کرده‌ها است و مخترعين اين آمادگي را دارند با کمک مديران معضلات را شناسايي و نسبت به رفع آن تا مرحله درآمدزايي همکاري کنند.

بهرمند تصريح کرد: مخترعين در ساير حوزه‌ها داراي طرح و ايده هستند که با کمترين هزينه به کمک دولت‌ها می‌آیند و متأسفانه به اين قشر کمتر توجه می‌شود.

معاون فرماندار تربت‌جام گفت: يکي از معضلات حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری عدم ارتباط سازنده بين بدنه دولت، سرمایه‌گذار و مخترعين است.

احمد شافعي افزود: همه بايد تلاش کنيم خلأ اين فضاي خالي و جدایی پر شود و اختراعات مبتکرين با محوريت اشتغال و توليد کار صورت گيرد.

وي ادامه داد: بسياري از نارسایی‌ها در مجموعه اداري وجود دارد که با يک تغيير و تحول و ابداع توسط مخترعين رفع می‌شود.

دبير کارآفرینی تربت‌جام با اشاره به اجراي طرح استارتاپ گفت: مهم‌ترین دستاورد طرح استارتاپ برقراري ارتباط مستمر با مراکز آموزش عالي و سایر حوزه‌ها و مخترعين است که با کمترين هزينه و سرمایه‌گذاری مشکلات حوزه اشتغال و کارآفريني حل شود.

دکتر حسين هاشمي فر افزود: يکي ديگر از اهداف طرح استارتاپ ترويج و تقويت فرهنگ کارآفرینی و خلاقیت‌های نو پا در شکل‌گیری کارآفريني و اشتغال است که با کمک مخترعين مشکلات مانده در اجرای اين طرح حل شود.

 گفتنی است؛ جلسه کارآفرینی در محل فرمانداری تربت‌جام با حضور دکتر اصغر بهرمند عضو جامعه جهاني مخترعين متولد این شهرستان برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها