خبرهای داغ:
رئیس بنیاد شهید:

آتش نشان‌های پلاسکو شهید محسوب می‌شوند

نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از پیشنهاد بنیاد برای خاکسپاری شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو در جوار شهدا خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۱۶۶۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، پس از پیگیری های خبرگزاری دانشجو در خصوص خلا قوانین بنیاد شهید در خصوص «شهید» محسوب شدن آتش نشان های کشته شده در حادثه پلاسکو، حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن بازدید از محل حادثه ساختمان پلاسکو اظهار کرد: اقدامی که آتش‌نشانان برای این حادثه انجام دادند بی‌نظیر بوده و باید در تاریخ ثبت شود زیرا این افراد جان مردم را نجات دادند اما خود در زیر خاک محبوس ماندند.

 

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه بنیاد در نظر دارد آتش‌نشانان ساختمان پلاسکو در قطعه 50 بهشت زهرا(س) که شهدای منا و مدافعین حرم مدفون هستند، خاکسپاری شوند گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران آتش‌نشانانی را که در این حادثه جان خود را از دست دادند شهید خدمت محسوب می‌کند.

 

مشخص نیست این قانون برای همه کشته شدگان آتش نشانی لازم الاجراست یا فقط در مورد آتش نشان های کشته در حادثه پلاسکو اجرایی می شود. تا کنون هیچ یک از کشته شدگان آتش نشانی در سال های گونان «شهید» محسوب نمی شدند و به تبع خانواده های آن ها نیز از امکانات بنیاد شهید نمی توانشتند استفاده کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار