ابراهیم رزاقی گفت: مدیران فاسد قادر نیستند در برابر مردم فداکاری کنند و به برداشت حداکثری از بیت المال هم راضی نیستند.
کد خبر: ۸۸۱۱۶۵۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴

ابراهیم رزاقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: متاسفانه دولت یازدهم با کسری بودجه مواجه شده است، افزایش خام فروشی نفت برای این است که دولت بتواند از این طریق کسری بودجه را تامین کند. دولت نتوانسته بودجه اقتصادی کشورمان را به خوبی مدیریت کند لذا مدیریت اقتصادی کشورمان بر پایه اقتصاد مقاومتی نبوده است و در مدیریت اقتصادی کشورمان ، جایی از اندیشه های امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت اقتصادی کشورمان نیاز به مدیران جهادی دارد افزود: مدیرانی باید در جمهوری اسلامی ایران خدمت کنند که روحیه جهادی  داشته باشند تا اقتصاد کشورمان را بتوانند بر پایه مدیریت جهادی پیش ببرند مدیریتی که روحیه ایثارگری را با خدمت صادقانه بهمراه دارد چرا که مدیران فاسد قادر نیستند در برابر مردم فداکاری کنند و به برداشت حداکثری از بیت المال هم راضی نیستند. مدیران بهتر است مدیریت اقتصادی که در قانون اساسی و اندیشه‌های امام آمده است را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.

رزاقی با انتقاد از افزایش تعطیلی واحدهای تولیدی بیان داشت: مدیریت اقتصادی بر پایه خام فروشی نفت موجب شده است تا  60 درصد از واحدهای تولیدی، تعطیل شده و وابستگی اقتصادی در کشورمان را به بار آورد. تولید محوری بر پایه رونق دهی معیشت اقتصادی مردم است ولی متاسفانه دولت هیچ توجهی به تولید و تولید کنندگان داخلی ندارد.

رزاقی با بیان اینکه سیاست خام فروشی نفت به ضرر مردم است خاطر نشان کرد: کسری بودجه در دولت یازدهم رشد یافته است دولت اولویت اصلی درآمدی را به خام فروشی داده است این در حالی است که سیاست خام فروشی مغایرت آشکار با  اقتصاد مقاومتی است. یکی از اهداف اصلی انقلاب این بوده است که مدیرانی خدمتگزار که دغدغه حفظ بیت المال و عدالت اقتصادی را دارند روی کار بیایند چراکه مدیرانی که منفعت ثروتمندان را در نظر بگیرند در کشورهای استعمارگری چون آمریکا هم وجود داشته و در زمان منحوس شاه هم به وفور دیده شده است.

این اقتصاددان اضافه کرد: مجلس باید بودجه های ارائه شده از سوی دولت را بررسی کرده و در نظر داشته باشد بسیاری از بودجه‌هایی که توسط دولت یازدهم به اسم اقتصاد مقاومتی تصویب می‌کند واقعیت ندارد. یک سری از بودجه هایی که در مجلس در قالب فعالیت های عمرانی تصویب می‌‌شود نه تنها دولت فعالیت‌های عمرانی مورد نظر را اجرایی نکرده بلکه بخشی از بودجه را در اختیار فعالیت‌های عمرانی قرار می‌دهد.

رزاقی در ادامه گفت: مدیران جهادی می‌توانند تمایز بین واقعیت و ابهامات را به خوبی تشخیص دهند از جمله اینکه بودجه های زیر ساختی را در مسیر واقعی به کارگیرد یا خصوصی سازی را برای اینکه بتواند استقلال اقتصادی و اقتصاد مردمی را شکل دهد انجام دهد؛ متاسفانه خصوصی سازی به سمتی رفته است که به شکل عمدی و غیر عمدی وابستگی اقتصادی را ایجاد کرده است و موجب افزایش نرخ بیکاری شده که برای عده ای از افراد، منفعت ایجاد کرده است که نه تنها مالیات پرداخت نمی‌کنند بلکه با واردات بی‌رویه کالاهای خارجی کمر به شکست تولیدکنندگان را مدنظر قرار داده‌اند.

وی در خاتمه افزود :مدیران باید به اهمیت فرصت خدمتگزاری پی ببرند و در پاسداشت این فرصت، همتی جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، گفتنی است که رهبری معظم انقلاب خدمتگزاری را یک فرصت ذی قیمتی در اختیار مسوولان دانسته که می توانند در این فرصت برای تقرب به خدا، عبادت، تکامل نفس برای انجام وظیفه استفاده کنند  از اینرو باید مسوولان  این فرصت را مغتنم بشمرند که امکان خدمت نصیب تان شده است. خدمت خیلی بالاتر از آن است که انسان را وسیله ای برای برآورده شدن اهداف شخصی  قرار دهد مسوولان خیلی باید مراقبت کنند و تقوا را در نظر داشته باشند .

رهبری معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که مسوولان و خدمتگزاران مردم و به تعبیر واضح و روشن نوکران مردمند مردم اقتدار عظیم ملی را به دست مسوولان شان سپرده اند تا آنان بتوانند هم از عزت و شرف و استقلال آنها و هم از جایگاه علمی فرهنگی و سیاسی در سطح بین المللی دفاع کنند  و هم بتوانند امکانات کشور را به نفع مردم به کار گیرند.خدمتگزاری افتخار بزرگی است اخلاص، جهد و جد، خستگی ناپذیری بی طمع و ترجیح دادن مصالح عمومی بر مصالح شخصی باید مدنظر مسوولان قرار بگیرد که خدمتگزاری بزرگترین عبادت است.

ارسال نظرات