خبرهای داغ:
سخنان رئیس‌جمهور جدید آمریکا همانند جمع‌بندی دموکرات‌ها در دولت قبل نشان می‌دهد که برخلاف تبلیغات گسترده در داخل ایران، آمریکا قادر به انجام جنگ جدید نیست.
کد خبر: ۸۸۱۱۵۶۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، کیهان در ستون "اخبار ویژه" در شماره امروز خود نوشت:

دونالد ترامپ در مراسم آغاز ریاست‌جمهوری‌اش با اشاره به اوضاع اقتصادی نامناسب آمریکا گفت: مردم ما مدارس مناسب برای فرزندان خود می‌خواهند. زمان زیادی، صنایع ما کشورهای دیگر را ثروتمند کرد. ارتش ما به جای دفاع از این سرزمین، به دفاع از کشورهای دیگر پرداخت.
 
سرمایه‌های فراوان در کشورهای دیگر خرج شد. در حالی که ساختارهای اساسی کشور خود ما رو به خرابی گذارده بود. صنایع و کارخانجات ما هر روز از میان می‌رفت. از امروز ما تنها به آینده می‌نگریم. ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا پیامی را به گوش همه در کلیه نقاط جهان و به تمامی پایتخت‌های جهان برسانیم و از امروز به بعد، دیدگاه تازه‌ای بر کشور ما حاکم خواهد شد؛ نخست آمریکا.
 
وی افزود: از این پس، هر تصمیمی در زمینه‌ تجاری، مالی، دفاعی، مهاجرت و امور خارجه گرفته شود در درجه اول برای حفظ کارگران و خانواده‌های آمریکایی خواهد بود.
 
پیش از این هم اعضای دولت اوباما بارها از دولت بوش به خاطر دامن زدن به جنگ‌های بی‌سرانجام و پرهزینه برای آمریکا در عراق و افغانستان انتقاد کرده بودند. ترامپ همین چند ماه پیش در جریان تبلیغات انتخاباتی جمله‌ای موثر در افکار عمومی اظهار داشت و گفت «با هزینه‌های جنگ عراق و افغانستان می‌شد 2 بار خرابی‌های اقتصادی آمریکا را بازسازی کرد».
بنا بر گزارش‌های رسمی، بدهی دولت آمریکا در دوره ریاست اوباما 9 هزار میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.
 
تأکید ترامپ بر پرهیز از هزینه‌های جنگ در حالی است که توماس فریدمن تحلیلگر ارشد دموکرات‌ها و مشاور دولت اوباما آبان 91 در مصاحبه با روزنامه ملیت ترکیه تصریح کرده بود: «ما دیگر حتی به اندازه یک بند انگشت توان مداخله نظامی در بحران‌هایی مانند سوریه نداریم. البته می‌توانیم پول و سلاح بدهیم اما مداخله مستقیم نه. از این جهت کشورهایی مانند ترکیه باید به تنهایی اما با حمایت ما عمل کنند. آمریکا وارد دوره‌ای شده که باید کمی هم به مشکلات داخلی خود بپردازد. اکنون بیت لحم پنسیلوانیا برای ما مهمتر از بیت‌لحم خاورمیانه است. مردم آمریکا برای خدمات کمتر بهای بیشتری می‌پردازند و بیش از هر دوره‌ای می‌پرسند که نیروهای ما در فلان منطقه جهان چه می‌کنند؟... ما در عراق ضامن نارنجک را کشیدیم و خودمان را روی آن انداختیم. همه ترکش‌های جنگ به ما اصابت کرد. دیگر هیچ کشوری از ما نمی‌خواهد همان نقش را در سوریه ایفا کنیم. ما از ترکیه خواهیم خواست در حل این بحران ما را کمک کند. این اسمش التماس است و نه استفاده از ترکیه»!
 
یادآور می‌شود پس از دروغ از آب درآمدن وعده‌های اقتصادی معطوف به برجام، برخی دولتمردان ایرانی و تحلیل‌گران مشورت‌دهنده آنها مدعی شدند برجام، شبح جنگ را که بر سر کشور سایه‌ انداخته بود، دور کرد!! اکنون باید بررسی کرد کدام عناصر نفوذی، مشاوره‌ های دروغین به برخی دولتمردان داده و باعث شدند که به تعبیر همین آقای فریدمن اوباما بتواند با غلاف خالی از اسلحه، از ایران در توافق هسته‌ای امتیاز بگیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها