خبرهای داغ:
استاد دانشگاه‌های قزوین گفت: فوکویاما؛ کسی که تئوری پایان تاریخ را نوشت ،معتقد بود لیبرال دموکراسی آخرین سبک زندگی؛ سبک زندگی غربی است که باید به همه دنیا برسد و در جایی دیگر نوشته بود پایان تاریخ فرارسیده است .
کد خبر: ۸۸۱۱۵۰۹
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

رستم قنبرلو استاد دانشگاه های قزوین، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون آشوب هایی که این روزها در آمریکا برپا است اظهار کرد: آشوب های ناشی از بعد تحلیف ترامپ حاکی از بن بست تئوریک است که امروز غرب با آن مواجه شده است

قنبرلو افزود: دولت آمریکا به آن حکومت لیبرال دموکراسی که وعده  آن را داده بود نتوانست دست یابد و بحران بوجود آمد و به بن بست مواجه شدند، در نظام سیاسی آمریکا یک سیستم حاکم و تصمیم گیرنده است نه یک شخص خاص.

این استاد دانشگاه گفت: کسی که با سیستم حاکم مشکل داشته باشد به نوعی از میان برداشته می‌شود ولی در حال حاضر دیگر بحران علنی شده، بنظر می‌رسد مردم آمریگا اجازه به ادامه کار ترامپ ندهند و یا اگر شروع به کار کرد به نوعی متوقفش کنند.

قنبرلو با توجه به صحبت های اخیر ترامپ اذعان کرد: از آنجایی که ترامپ اولویت اول را با آمریکا می‌داند خسارات جبران ناپذیری برای کشورهایی که تا امروز تحت سلطه بوده اند به بار می آید.

وی اذعان کرد: پیش بینی می‌شود که یک نوع تشنج و بی نظمی بوجود آید، یکی از بازارهای بسیار مهم، ژاپن است که دچار بحران می‌شود؛ باید گفت که ترامپ با این روند سیستم سیاسی را بهم می‌زند و راهی را که سالها برای آن تلاش کرده اند و بوسیله آن دنیا را غارت کرده اند را از بین می‌برد.

قنبرلو استاد دانشگاه های قزوین آینده ناآرامی های آمریکا را اینگونه پیش بینی می‌کند و در ادامه تصریح کرد: از اینکه آینده آمریکا به بن بست می‌خورد را باید به فال نیک گرفت و اندیشمندان دنیا باید فکر کنند که چگونه به راه درست برگردند که البته نزدیک هم نیست.

فوکویاما؛ کسی که تئوری پایان تاریخ را نوشت، معتقد بود لیبرال دموکراسی آخرین سبک زندگی؛ سبک زندگی غربی است که باید به همه دنیا برسد و در جایی دیگر نوشته بود پایان تاریخ فرارسیده است که وقتی از وی در این باره سوال پرسیده می‌شود می‌گوید: منظور همان تولید بحران است و از این به بعد دنیا به فکر آرامی و آرامش نمی باشد .

قنبرلو در پایان این گفتگو ابراز کرد: در آینده نزدیک هر کشوری که می خواهد تاثیری بر ادامه روند حرکت دنیا بگذارد باید بتواند مدیریت بحران کند تا باقی بماند.

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها