محمد علی کاظمی‌نژاد گفت: همیار ارشد یک اپلیکیشن موبایل به صورت پایلوت در سه رشته برق و فناوری اطلاعات و نرم افزار است؛ متأسفانه به دلیل نبودن سرمایه‌گذار این پروژه‌ها بلااستفاده مانده‌اند و این یکی از مشکلات ما در این حوزه است.
کد خبر: ۸۸۱۱۴۹۹
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
به گزارش سرویس دانشجویی، خبرگزاری بسیج،محمد علی کاظمی‌نژاد دبیر کارگروه الگوریتم و برنامه‌نویسی پژوهشکده بسیج دانشجویی شهید شلویری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از قزوین، گفت: پژوهشکده شهید شلویری از چهار کارگروه الگوریتم و برنامه نویسی، مکانیک، هوافضا ،الکترونیک و اتوماسیون صنعتی تشکیل شده است.
 
وی مقامات کسب شده این پژوهشکده را برشمرد و افزود: با حدود 5سال از فعالیت این پژوهشکده، مقامات مختلفی اعم از مقام اول در جشنواره دفاع ناهمطراز و کسب مقام دوم در جشنواره خوارزمی را کسب کرده است.
 
13950820103042.jpg

دبیر کارگروه الگوریتم و برنامه‌نویسی پژوهشکده بسیج دانشجویی شهید شلویری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان کرد: این پژوهشکده در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کند و محصولات متنوعی دارد؛ اعم از تونل باد هوشمند مادون صوت که صفر تا صد آن توسط دانشجویان این دانشگاه‌ها ساخته شده است.

کاظمی‌نژاد با توجه به اینکه کوادشیپ که توسط دانشجویان این پژوهشکده ثبت اختراع شده است اضافه کرد: دستاوردها و اختراعات این پژوهشکده به حمایت و سرمایه اولیه نیازمند است.
 
وی در ادامه عنوان کرد: از دیگر دستاوردهای این پژوهشکده محصولی تحت عنوان مالیزن است که بحث مدیریت پروژه‌های نرم افزاری بود که ما آن را به سوددهی رساندیم و از کنار آن یک شرکت دانش‌بنیان ثبت کردیم که در حال حاضر در داخل مرکز رشد دانشگاه آزاد قزوین در حال فعالیت است و خوشبختانه در کنار آن نیز چند نیروی انسانی را استخدام کردیم و آن‌ها را توانمند ساختیم و در حال حاضر مشغول کار و درآمدزایی هستند.
 
13950820103041-300x200.jpg
 
دبیر کارگروه الگوریتم و برنامه‌نویسی پژوهشکده بسیج دانشجویی شهید شلویری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین دستاوردهای دیگر این پژوهشکده را برشمرد و بیان کرد: اولین محصولمان با عنوان همیار ارشد است که یک اپلیکیشن موبایل به صورت پایلوت در سه رشته برق و فناوری اطلاعات و نرم افزار است. یکی از مشکلاتی که بچه‌های کنکور کارشناسی ارشد داشتند این بود که تست کجا بزنیم؟ منابع درسی رشته من کدام کتاب‌ها هستند؟ ما زمان گذاشتیم و این موارد را پیدا کردیم و در داخل این اپلیکشن به صورت رایگان قرار دادیم تا دانشجویان بتوانند از آن استفاده کنند.
 
کاظمی ادامه داد: دومین محصول ما پروژه اتوماسیون مدیریت املاک بود که پایلوت آن هم اجرا شد که ما در آن توانستیم بحث املاک را در اتوماسیون ویندوزی انجام دهیم که به همراه آقای مهندس طلایی دراین حوزه فعالیت کردیم. محصول سوم ما پروژه مدیریت باشگاه بدنسازی بود که شامل مدیریت اعضاء، بحث شیفت‌ها بود که برای اولین بار ما آن را در استان انجام دادیم و این محصول را به چند باشگاه بدنسازی نیز فروختیم.

این دانشجوی فعال بسیجی یکی دیگر از محصولات این پژوهشکده را اپلیکیشن بهشت خاکی معرفی کرد و گفت: اپلیکیشن بهشت خاکی  در واقع جدیدترین محصول استانی ما می باشد که برای راهیان نور سال ۹۴ برای سپاه استان قزوین طراحی شد. این اپلیکیشن دارای ۱۰۰۰ نصب فعال بود و شامل ادعیه ها و مناجات ها نقشه های راه می‌شود که شرکت کنندگان در راهیان نور می‌توانند از آن به عنوان یک همراه استفاده کنند.

کاظمی از دیگر محصولات این پژوهشکده را که به دست دانشجویان بسیجی این دانشگاه تولید شده، تونل باد نام برد و اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در ماکت‌ها وجود داشت این بود که مثلا تولید کنندگان سازه‌ای را دارند و می‌خواهند آن را از بحث آیرودینامیکی بررسی کنند؛ قاعدتاً نمی‌توانند آن را بسازند و یک خودرو تولید کنند در اینگونه موارد معمولاً یک ماکت کوچک می‌سازند تا ببیند آیرودینامیک طرح چطور است؟ پس ساخت ماکت آن را داخل تونل باد میگذارند تا این تونل مشکلات ماکت ساخته شده را مشخص کند.
 
photo_2017-01-18_14-11-13.jpg

وی در ادامه تصریح کرد: پروژه دیگر ما، اولین موتور پالس جت است که در سطح دانشجویی در کشور ساخته شد. این موتور به قدری قوی است که اگر ما الان آن را روشن کنیم شیشه‌های اینجا منفجر می‌شود.

 کاظمی نبود سرمایه‌گذار را از جمله مشکلات پروژهای این پژوهشکده عنوان کرد و گفت: همیار ارشد یک اپلیکیشن موبایل به صورت پایلوت در سه رشته برق و فناوری اطلاعات و نرم افزار است؛ متأسفانه به دلیل نبودن سرمایه‌گذار این پروژه‌ها بلااستفاده مانده‌اند و این یکی از مشکلات ما در این حوزه است.

دبیر کارگروه الگوریتم و برنامه‌نویسی پژوهشکده بسیج دانشجویی شهید شلویری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در پایان خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها در جهت منافع اقتصاد مقاومتی و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است. ان شاء الله که اقدام و عمل را جامه عمل بپوشانیم و انتظار داریم مسئولین به دستاوردهای داخلی و جوانان ایرانی اعتماد کنند و از دستاوردهای این پژوهشکده هم حمایت شود تا انگیزه‌ای برای تولید کارهای بهتر و بیشتر باشد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات