نشست شورای اداری ساوجبلاغ/سرمایه گذاری خارجی در شهرک کاوش

نشست شورای اداری شهرستان ساوجبلاغ با حضورفرماندار، ائمه جماعات شهرستان، مدیرکل ارتباطات سیار استان البرز، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان درمجلس و مدیران ادارات ساوجبلاغ در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۱۴۹۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نشست شورای اداری شهرستان ساوجبلاغ با حضورفرماندار، ائمه جماعات شهرستان، مدیرکل ارتباطات سیار استان البرز، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان درمجلس و مدیران ادارات ساوجبلاغ در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
 
نشست شورای اداری ساوجبلاغ/سرمایه گذاری خارجی در شهرک کاوش 

فرماندار ساوجبلاغ در این نشست با اشاره به انتخابات درپیش رو،اظهار داشت: با توجه به اینکه مقرر شده این انتخابات در استان البرز الکترونیکی برگزار شود، ما تمام بسترها را برای انجام این مهم فراهم کرده ایم و هم اکنون از 78 روستای شهرستان ساوجبلاغ 74 روستا به شبکه اینترنت وصل شده اند و مابقی روستاها نیز تا زمان انتخابات بربستر الکترونیکی وصل خواهند شد.

ابوالقاسم پالیزگیر از سرمایه گذاری جدید سرمایه گذاران خارجی در شهرک کاوش خبر داد و افزود: درصورت اجرایی شدن این طرح شاهد ایجاد اشتغال مستقیم برای 4 هزار نفر و 8 هزار شغل غیرمستقیم خواهیم بود که تاثیر بسزایی دراشتغال جوانان جویای کار در شهرستان خواهد داشت.

وی همچنین از مصوب شدن شهرک صنعتی ماموت خبر داد وتصریح کرد : راه اندازی این شهرک نیز تاثیر زیادی در اشتغالزایی خواهد داشت وقرار است 2 واحد که در سایر استانها است نیز به این شهرک منتقل شوند.

فرماندار ساوجبلاغ به برنامه‌های بلندمدت توسعه کشور در دولت تدبیر و امید برای توسعه وگسترش بخش کشاورزی اشاره کرد وبیان داشت : در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف در شهرستان ساوجبلاغ تاکنون بیش از 2هزار و397 هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری تحت فشار ، آبیاری نوین مجهز شده و هزار هکتار هم در حال حاضر آماده انجام شیوه آبیاری نوین است که نیازمنداعتبار لازم از سوی استان بوده تا محقق شود.

پالیزگیر گفت : در قسمت کشاورزی اقداماتی در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام شده و طی قراردادی مقرر شده حدنگاری 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان وباغات شهرستان انجام شود که تاکنون 10 هزار هکتار آن انجام شده و بنا است تا مرداد سال آینده به اتمام برسد هرچند ما تعجیل داریم تا حد نگاری ده هزار هکتار باقیمانده هم انجام شود چرا که با انجام این حد نگاری وضعیت ، اطلاعات پایه ای و نوعیت اراضی کشاورزی مشخص می گردد و برای برنامه ریزی کشاورزی قطعا میتواند مفید باشد.

وی همچنین ازآغاز احداث پروژه استادیوم ورزشی شهرستان که از 6 سال پیش متوقف شده بود خبر داد.

در ادامه مدیر کل ارتباطات سیار استان البرز اظهار داشت : 3 میلیون و 700 هزار نفر تحت پوشش تلفن همراه اول در استان البرز وجود دارد و به 2 میلیون و 400 هزار مشترک سرویس دهی می شود.

ایرج اسدالهی افزود : در استان البرز 17 شهر و 398 روستا وجود دارد که 78 روستا در شهرستان ساوجبلاغ می باشد که در آینده ای نه چندان دور همه آنها به شبکه الکترونیکی وصل خواهند شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ ، نظرآباد وطالقان درمجلس شورای اسلامی گفت :باتوجه به اینکه قبلا بودجه منطقه در تهران صرف می شد در این دوره تمام تلاش خود را کردم و اعتبارات را تا مثبت 36 افزایش دادم.

محمود بهمنی افزود: ارزش افزوده باید مستقیم به حساب دهیاری ها واریز شده و در منطقه صرف گردد.

وی در ادامه از افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد وبهزیستی خبر داد.

وی از تسریع در اجرای جاده طالقان به خبر داد وخاطر نشان کرد : طی بازدیدهای مستمری که از این جاده انجام شده سعی خواهیم نمود باپیگیری و جذب اعتبار لازم این جاده را تکمیل و به بهره برداری برسانیم .

درپایان این نشست از یک کارآفرین برترو سه مدیر نمونه تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار