خبرهای داغ:
کار آفرین قزوین گفت: به نظر می رسد تحریم ها و سرمایه بهانه است خود مدیران داخلی ما هستند که مانع تولید داخلی کشور می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۱۱۴۶۰
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

شرایط کنونی جامعه به گونه‌ای است که اکثر خانواده‌ها زمان کمتری برای تهیه غذا در منزل دارند. امروزه عرضه طیف گسترده‌ای از غذاهای آماده و کنسروی این مشکل خانواده را حل نموده است.

به دلیل استقبال خوب مردم از محصولات بسته‌بندی شده میتوان این بسته‌بندی مواد غذایی یک فرصت سرمایه‌گذاری خوب بشمار می‌رود.

خانم و آقای علیمحمدی یک زوج کارآفرین و با پشتکار اهل قزوین هستند که با کمک یکدیگر دست به فعالیت در زمینه بسته بندی مواد غذایی زده اند.

خانم و آقای علیمحمدی لطفا از آغاز فعالیتتان بگوئید.

ما از سال 92 شروع به ثبت شرکت در زمینه بسته بندی قند و شکر و حبوبات و موادی از این دست کرده ایم و تا به الآن هم ادامه داده ایم.

خانم علیمحمدی از اعضای هیئت مدیره شرکت  و من مدیرعامل  هستم و در کنار یکدیگر توانستیم این شرکت را را سرپا نگه داریم و ایجاد اشتغالی برای برخی از جوانان کرده باشیم.

زمینه آشناییتان با بسیج سازندگی چگونه بود؟

ما خودمان عضو بسیج بودیم و شرکتی که به راه انداختیم هدف بکارگیری کارگران بسیجی بود و از طریق سپاه و راهنمایی های بسیج سازندگی موفق به اخذ وام کارآفرینی و گسترش کارمان شدیم.

در کار خود با چه نوع موانعی دست و پنجه نرم کرده اید؟

با اینکه وضعیت بازار در همجا آشفته است اما با اینحال ما در زمینه کاری و یا بازار فروش مشکل خاصی نداریم.

عمده مشکلات ما تحت صدور مجوزات از سوی وزارت بهداشت بود که واقعا دست ما را از پشت بسته است.

بخاطر ایراد‌ها و مشکلاتی که با راهکار و راهنمایی می‌شود آن را برطرف کرد وزارت بهداشت شرکت مرا مجبور به دو ماه پلمپ کرد.

به نظر می رسد تحریم ها و سرمایه بهانه است خود مدیران داخلی ما هستند که مانع تولید داخلی کشور می‌شوند.

خودشان مجوز می‌دهند و خودشان منع می‌کنند و قانون مانع می‌شود، متاسفانه می‌بینیم که اکثر شرکت ها خوابیده و بیکاری بشدت افزایش یافته است.

در حال حاضر برنامه های لازم برای ارتقا و تنوع تولید بسته بندی داریم اما شبکه بهداشت مجوز نمی‌دهد و باید گفت که از هیچ ارگانی مانع صورت نمی‌گیرد و فقط وزارت بهداشت است که مخالف کار ماست.

زمینه پیشرفتتان را چگونه می بینید؟

با وجود این ناملایمات نمی‌توان پیشرفتی حاصل کرد، وقتی که در پرداخت وام ها به مشکل برمی خوریم و هنوز هم چک های برگشتی داریم و نمیتوانیم به درستی کار کنیم با این مشکلات کسی رغبت به کار نشان نمی‌دهد.

و حرف آخر؟

من تمام دارائی و توان خود را صرف این کار کرده ام و حتی میتوان گفت بیشتر از ظرفیتم، اما باید گفت که یک طرف کافی نیست طرف دیگر باید همکاری دولت و ارگان‌های مرتبط  باشد. هربار که به بهانه ای شرکتم را پلمپ می‌کنند من متحمل هزینه های زیادی می شوم و به جرات میتوانم بگویم مسئولین ما همکاری لازم را نمی‌کنند و از قانون سرپیچی می‌کنند.

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها