خبرهای داغ:
محمودآبادی علت وقوع حوادثی مانند حادثه پلاسکو را کم کاری و بی توجهی افرادی که در آن مجموعه ها کار می کنند و کم کاری مدیران آن مجموعه ها برشمرد.
کد خبر: ۸۸۱۱۴۴۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ امام جمعه دولت آباد در نماز جمعه این هفته ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از آتش نشانان غیور کشورمان در حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو، گفت: یکی از عواملی که باعث نابودی جامعه می شود و نزول عذاب را در پی دارد کم کاری در حق مردم و ضایع کردن حق آن ها است.
حجت الاسلام و المسلمین محمودآبادی افزود: خداوند حضرت شعیب را به سوی مدین فرستاد و ایشان بعد از دعوت مردم به عبادت خداوند، به مردم فرمود: کم فروشی نکنید، کم کاری نکنید.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از مسائل و مشکلات جامعه ما کم کاری است، به گونه ای که مدیر ما نسبت به وظایف خود کوتاهی می کند، کارگر و کارمند و… در وظیفه خود کوتاهی می کنند.
محمودآبادی ادامه داد: یکی از علت های مهمی که ما در اقتصاد پیشرفت نمی کنیم، همین مسئله است؛ چراکه یکی از وجوه اقتصاد مقاومتی همین است که همه ما در هر سمت و مسئولیت و جایگاهی هستیم، وجدان کاری داشته باشیم.
خطیب جمعه دولت آباد تاکید کرد: اگر ما بخواهیم در همه زمینه های اقتصادی، علمی، معنوی و… پیشرفت کنیم، باید وجدان کاری داشته باشیم و هر کس باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و مسؤل مافوق هم باید وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام دهد.
مسئول قرارگاه فرهنگی شهرستان برخوار یادآور شد: در این چند ماه چند اتفاق بد و ناگوار داشته ایم که خسارت های جانی و مالی فراوانی داشته است و از این اتفاقات می توان به آتش سوزی در پتروشیمی ماهشهر، حادثه قطار، فروریختن ساختمان تجاری پلاسکو در شهر تهران اشاره کرد که علت همه این حوادث دو مساله عمده است.
وی مساله اول را کم کاری و بی توجهی افرادی که در آن مجموعه ها کار می کنند دانست و به کم کاری مدیران آن مجموعه ها و بالا دستی های آنها به عنوان علت دوم اشاره کرد.
امام جمعه دولت آباد اظهار کرد: اینکه یک حادثه ای اتفاق می افتد و در پی آن عده ای ابراز تاسف کرده و یا دستور پیگیری می دهند هنر نیست بلکه مسئولان ما باید در صدد پیشگیری از وقوع چنین اتفاقات و حوادث ناگواری بوده و به دنبال ایجاد زیرساخت ها و برنامه ریزی برای جلوگیری از وقوع این حوادث باشند.
محمودآبادی در پایان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی در آینده باید بررسی دقیق و موشکافانه انجام شود و با فرد یا افرادی که کم کاری کرده اند، برخورد و به دادگاه معرفی شوند و در این مسیر اگر نیاز به عزل مدیران نیز بود، این اقدام انجام شود تا درس عبرتی برای سایرین شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها