خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ایثار و فداکاری آتش‌نشانان در تاریخ کشور جاودانه می‌شود و هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.
کد خبر: ۸۸۱۱۴۰۸
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌نشان که در سازمان آتش‌نشانی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال می‌فرماید ما شما را در دنیا می‌آزماییم و هر حادثه و اتفاقی که در زندگی ما پیش می‌آید، امتحان و آزمایش الهی است.

وی افزود: خداوند به کسانی که در امتحان الهی دچار مصیبت می‌شوند می‌فرماید: صبر و شکیبایی پیشه ‌کنید زیرا همه شما از طرف خداوند هستید و به سوی او باز می‌گردید.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: این‌که با چه پرونده‌ای به سوی خدا باز می‌گردیم بسیار مهم است؛ عده‌ای رو سیاه به سوی خدا باز می‌گردند و عده‌ای رو سفید خداوند را ملاقات خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: آن‌چه که ملت و همه اهل عالم در حادثه ساختمان پلاسکو مشاهده کردند، ایثارگری و فداکاری از سوی آتش‌نشانان بود و آن‌ها خود را برای نجات مردم در شرایطی به خطر انداختند که وقوع هر حادثه ای برای آن ها قابل پیش‌بینی بود.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان در حالی که می‌دیدند به سمت خطر می‌روند، آن را انتخاب کردند و به میدان شتافتند و این موضوع ارزش کار آن‌ها را دوچندان می‌کند.

عابدینی تأکید کرد: فداکاری آتش‌نشانان عزیز ما، چه آن‌هایی که جانشان را به خداوند تسلیم کردند و چه آن‌هایی که دچار آسیب شدند و یا سالم باز گشتند، در تاریخ کشور ما به ثبت خواهد رسید و هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد

امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: فداکاری آتش‌نشانان ما نه تنها در فرهنگ ملت ما، بلکه در فرهنگ همه ملت‌های جهان تأثیر خواهد گذاشت و در حقیقت آتش‌نشانان ما مروج فرهنگ ایثارگری، فداکاری و از جان گذشتگی شدند.

وی یادآور شد: رفتار مردم، دولت مردان و نهادهای دولتی و غیر دولتی نشان داد،ئما ملت فرهیخته‌ای داریم که در زمان خطر آماده ایثار و فداکاری برای یکدیگر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: هنوز امیدواریم آن‌هایی که شرایط مشخصی ندارند، نجات پیدا کنند، برای مجروحان طلب شفا داریم و دعا می‌کنیم تا آن‌هایی که جانشان را در این راه فدا کردند، با امام حسین (ع) محشور باشند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها