خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان گفت: حادثه تلخ آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکوی تهران، سبب اندوه و تأسف همه مردم و اینجانب شد.
کد خبر: ۸۸۱۱۳۹۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

به گزارشخبرگزاری بسیج ،به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله یوسف طباطبائی‌نژاد در پیامی شهادت جمعی از آتش‌نشانان در ساختمان پلاسکو را تسلیت گفت و اظهار داشت: حادثه تلخ آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکوی تهران، سبب اندوه و تأسف همه مردم و اینجانب شد.

وی افزود: بی‌شک در این میان غم عزیزان حادثه‌دیده و خانواده‌های نگران و چشم‌انتظار آتش‌نشانان فداکار و محبوسان احتمالی در زیر آوار، داغ این حادثه دردناک را افزون می‌کند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: با عرض تسلیت به خانواده‌های داغدیده‌، جامعه آتش‌نشانان و ابراز همدردی با تمام کسانی که در این حادثه به نحوی آسیب دیده‌اند، برای دست‌اندرکاران پیگیری این واقعه در شهرداری و آتش‌نشانی تهران‌، نیروهای امدادرسان و اورژانس و نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی قدردانی و از خداوند متعال توفیق و موفقیت آنان را مسئلت دارم.

وی گفت: ان‌شاءالله همان‌طور که در صحنه کمک‌رسانی حاضر و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده‌اند، به ماموریت خطیر خود ادامه داده و همچنان از این مجاهدت دریغ نورزند و بدانند در نزد پروردگار مأجور بوده و مجاهدت‌هایشان در کمک به خلق نزد خالق هستی، محفوظ است.

8 هزار مترمربع دیواره‌های کوتاه شهر اصفهان نقاشی می‌شود

معاون طراحی و هنری شهری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از نقاشی 8 هزار مترمربع از دیواره‌های کوتاه خیابان‌های اصفهان خبر داد.

محمدعلی کاروان گفت: پیش‌ازاین شهرداری اصفهان برای زیباسازی منظر شهری دیواره‌های کوتاه را با انتخاب رنگ شهر، رنگ‌آمیزی می‌کرد اما امسال سیاست‌های زیباسازی دیواره‌های کوتاه تغییر کرده و با زیرسازی این دیواره‌ها، نقاشی‌های دیواری بر روی آن‌ها نقش می‌بندد.

وی افزود: این نقاشی‌های دیواری با موضوعات مطالعه، قصص قرآنی و قصه‌های اساطیری و کهن ایرانی برای نوروز 96 نقاشی می‌شود.

معاون طراحی و هنری شهری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری فراخوان میان هنرمندان کشوری درزمینهٔ دیوارنگاره بیان کرد: اثرات برگزیده در موضوعات مختلف شامل مطالعه و قصص قرآنی در سطح شهر کار می‌شود.

وی ادامه داد: داستان‌های اصحاب کهف، حضرت مریم (س)، حضرت نوح (ع) و ... ازجمله قصص قرآنی هستند که دیواره‌های کوتاه شهر را مزین می‌کنند.

کاروان اظهار داشت: در بخش قصه‌های اساطیری و کهن نیز 80 داستان از کتاب‌های کهن و فاخر ادبیات فارسی ازجمله منطق‌الطیر عطار، مثنوی مولوی، بوستان و گلستان سعدی، شاهنامه فردوسی و حکایات عبید زاکانی روی دیواره‌ها نقاشی می‌شود.

وی دیوارنگاری دیواره‌های مرتفع و دیوارنگاره شهدا را از دیگر پروژه‌های سازمان زیباسازی تا پایان سال جاری دانست.

وقف برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدابسیار مهم و تاثیرگذار است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ایجاد وقف های جدیدی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین ساماندهی قبور مطهر این بزرگواران باعث زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: شهدا یکی از نعمت‌های بزرگ الهی هستند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی خداوند آنان را نصیب خانواده‌های شهدا و جامعه کرده است.

وی در ادامه افزود: در قرآن کریم هم هرکجا از نعمت‌ها نام برده شده نخستین نعمت ولایت و پیروی از اهل بیت(ع) برشمرده شده است و افرادی که در مسیر ولایت و اهل بیت(ع) گام برداشته‌اند افراد بزرگی هستند و باید یاد و خاطره آن‌ها گرامی داشته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در همین راستا نیز مقام معظم رهبری فرمودند: «زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست

صادقی گفت: ساماندهی قبور شهدا و احیای قبور شهدا نیز کمتر از شهادت نیست و زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا فرهنگ شهادت را در جامعه زنده نگه می دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد وقف‌های جدیدی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین ساماندهی قبور مطهر این بزرگواران باعث زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود و اداره اوقاف و امور خیریه در این راستا آمادگی دارد تا با بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری و مشارکت کند
ارسال نظرات
پر بیننده ها