خبرهای داغ:
حاجی گفت: مردم و شهروندان ما امروز هوشمندانه تر از دیروز عمل می کنند و رفتار صادقانه و منافقانه را به خوبی تشخیص می دهند به همین دلیل هرگونه دوقطبی سازی توسط برخی مسوولان کشور محکوم به شکست است.
کد خبر: ۸۸۱۱۳۸۳
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،یکی از توصیه های ۱۵ گانه رهبر معظم انقلاب به دولتمردان در دیدار پنج شهریورماه ۹۳؛ پرهیز از دو قطبی کردن جامعه بود. حضرت آیت الله خامنه ای در رابطه فرمودند: «دولتمردان از دو قطبی کردن جامعه با شعارها و دعواهای سیاسی پرهیز کنند؛ جناح بندی های سیاسی اشکالی ندارد اما نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد زیرا این کار موجب دل زدگی و خستگی مردم و شکننده شدن محیط جامعه می شود».

دو قطبی سازی یا به عبارتی ایجاد فضای تقابلصدمات جبران‌ناپذیری را متوجه اتحاد جامعه می کند و جرقه‌ای برای تفرقه و چنددستگی اجتماعی می شود که علی‌رغم تحمیل خسارت‌های سیاسی به جامعه، بستر نقش‌آفرینی سیاسی را برای تمام گروه‌ها از بین می‌برد و به زیان تمام نخبگان و جامعه‌ ایران خواهد بود.

در انتخابات سال ۸۸، بازی دوقطبی‌سازی انتخابات زمینه‌ساز ناامنی و مناقشاتی شد که روند و نتایج انتخابات را زیر سؤال برد و به درگیری بی‌ سابقه‌ای انجامید.

تجربه دو قطبی کردن جامعه به ویژه در زمان انتخابات در گذشته ملموس بوده است و امروز نیز جریانی خاص در سایه سیاه نمایی علیه نظام و ایجاد دو قطبی واهی و ترس موهوم در مردم، به خیال خود در پی جلب اعتماد عمومی و کسب کرسی های بیشتری از قدرت است.

کشف و رونمایی از پرونده های متعددی که در هیچ محکمه ای مطرح و اثبات نشده، از دیگر ابزارهای این جریان برای ایجاد دو قطبی در جامعه است. طراحان دو قطبی‌ سازی، بیش از آنکه برنامه‌ ای برای اداره‌ کشور داشته باشند، بر رویکرد نفی و نقد قطب مقابل تأکید دارند.

به دلیل اینکه برخی مسئولان نظام و دولت یازدهم با ایجاد برخی حاشیه ها و اظهارنظرهای متفاوت، به این دو قطبی کردنفضای جامعه دامن می زنند برآن شدیم گفتگویی با حاجی نماینده مردم برخوار در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.

نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در گفتگو با خبرنگار چشم برخوار گفت: مردم ما به دنبال مسوولانی در کشور هستند که بتواند مشکلات اقتصادی آن ها را در مرحله اول حل کند و در مرحله بعد حامی مدیری هستند که مشکلات فرهنگی و اجتماعی شان را مرتفع سازد.
حسینعلی حاجی دلیگانی افزود:مردم و شهروندان ما امروز هوشمندانه تر از دیروز عمل می کنند و رفتار صادقانه و منافقانه را به خوبی تشخیص می دهند به همین دلیل هرگونه دوقطبی سازی توسط برخی مسوولان کشور محکوم به شکست است.
نماینده مردم برخوار و شاهین شهر در مجلس یکی از جدی ترین آسیب هایی که نظام و کشور ما را به مخاطره انداخته و هزینه های زیادی به همراه داشته است را سلب اعتماد عمومی مردم به مسوولان نظام دانست و افزود: متاسفانه اعتماد مردم نسبت به حرف، قول و عمل برخی مسوولان نظام خدشه دار شده است.
حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: وجود ابزارهای الکترونیکی و شبکه های اجتماعی مجازی این امکان را برای عموم مردم فراهم کرده است که در کمترین زمان ممکن اخبار و اطلاعات به سمع و نظر آن ها برسد و به همین دلیل اقدامات فریبکارانه به سرانجام نخواهد رسید.
وی در خصوص معرفی افرادی برای جانشینی آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط برخی جناح های سیاسی عنوان کرد:در خصوص جانشینی آیت الله رفسنجانی باید منتظر تدبیر و تصمیم رهبر معظم انقلاب باشیم؛ همانطورکه مابارها شاهد اقدام و تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب بوده ایم و انتصاب جانشین برای آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز از اختیارات ایشان است و ارتباطی به جناح های سیاسی ندارد.
نماینده مردم برخوار اظهارنظر در خصوص جانشینی و سهم خواهی برخی گروه ها را اقدام عبث و باطل خواند و افزود: برخی احکام در اسفندماه سال جاری صادر می شود و نباید گروه ها و جناح های سیاسی در این زمینه با اظهارنظر خود اعمال فشار کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها