رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان:
از ابتدای سالجاری 89 پرونده تخلف از مراکز تولید و عرضه مواد خام دامی در این استان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
کد خبر: ۸۸۱۱۲۱۲
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: پرونده های ارجاع داده شده به مراجع قضایی مربوط به تخلف های رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی، کشتار و عرضه غیر مجاز فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی است.

علی اشرفی افزود: از ابتدای سالجاری هشت هزار مورد از مراکز عرضه، تولید، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی در سطح این استان نظارت و بازرسی انجام شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این نظارت و بازرسی‌های انجام شده، 302 مورد غیر بهداشتی مشاهده و درباره رفع مسائل غیر بهداشتی به آنان تذکر داده شد.

اشرفی یادآورشد: 20 هزار و 744 کیلوگرم از فرآورده‌های دامی و پروتئینی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی از ابتدای سال در سطح استان زنجان معدوم شد.

وی تاکید کرد: در این مدت طی بازرسی و نظارت‌های انجام شده از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی 25 هزار و 930 کیلوگرم از این فرآورده‌ها نیز ضبط شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: علاوه بر نظارت و بازرسی واحدهای تولید، نگهداری، توزیع و عرضه در سطح این استان چهار هزار و 107 مورد نیز بازدید از خودورهای حمل فرآورده های خام دامی انجام شد.

اشرفی ادامه داد: 533 مورد از فرآورده های خام دامی نمونه برداری انجام شد.

وی متذکر شد: خریداران مایحتاج فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی این استان تهیه کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به حتم به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است دقت کنند.

اشرفی خاطرنشان کرد: هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضا، تولید و کنترل هستند، توجه کرد.

وی افزود: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 اداره های دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

گفتنی است، استان زنجان حدود سه هزار و 200 واحد تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد خام دامی دارد.

ارسال نظرات