آیین گرامیداشت و تکریم از شاعر عاشورایی استاد جواد حسینی به پاس ستایشگری اهل بیت علیه السلام با استقبال پرشور از علما، ذاکرین، شاعرین و مسئولین استانی در حسینیه اعظم استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۱۲۰۲
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،آیین بزرگداشت مقتل شناس و شاعر عاشورایی استاد جواد حسینی، که یکی از شعرای برجسته استان بود، به مناسبت فقدان این شاعر اهل بیت مراسم نکوداشت با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان، حوزه هنری استان، حسینیه اعظم زنجان، زینبیه اعظم زنجان و مکتب الشعراء و مادحین غریق زنجان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم چند تن از شعرای جوان به شعر خوانی در ستایش حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و خاندان عصمت و طهارت پرداخته و در اشعار خود به پاس خدمات مرحوم استاد حسینی و شاعر محقق عاشورایی از ایشان تجلیل کردند.

گفتنی است، استاد جواد حسینی حساسیت و تبحر در مقتل و التزام عملی به شریعت و چهارچوب های دینی و آئینی در اشعار عاشورایی، ساده زیستی و مردمداری و تحصیلات حوزوی از جمله بیانات شاعران نامدار استان در خصوص مرحوم بود.

همچنین دکتر ابوالقاسم اوجاقلو پژوهشگر، عضو هیات علمی و رییس گروه معارف دانشگاه زنجان بعنوان سخنران این مراسم پژوهشی از اشعار و مباحث اخلاقی این مرحوم را بیان داشت.

در برنامه نکوداشت استاد جواد حسینی کلیپی به مدت 12 دقیقه از شعرخوانی و صحبت های ایشان که در برنامه های حوزه هنری حضور داشتند تهیه شده بود که توجه همگان را به خود جلب کرد، همچنین نشریه مصباح حسینیه اعظم زنجان ویژه نامه ای در خصوص زندگی نامه و اشعار این استاد فقید منتشرکرده بود که بین حاضرین توزیع گردید.

در پایان مراسم با حضور بزرگان عرصه شعر و فرهنگ عاشورایی، ذاکرین و مادحین و شعرا استان از خانواده مرحوم استاد جواد حسینی به پاس ستایشگری اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام و به ویژه مقتل خوانی این فقید هنرمند تقدیر شد.

ارسال نظرات